شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ریزش مو#کرونا

دلایل ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا و راه های درمان

دلایل ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا و راه های درمان

دلایل ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا و راه های درمان
یک متخصص پوست و مو درباره دلایل ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا و راه های درمان آن گفت: هر بیماری که فرد را لاغر کند ۴۰ تا ۵۰ روز بعد از شروع بیماری ریزش مو دارد که خودش را نشان می دهد. کرونا از این قاعده مستثنی نیست و به این وضعیت می رسد. توصیه ما به بهبود یافتگان کرونا این است که فورا باید شروع به اصلاح تغذیه خود کنند. تغذیه باید از میوه ها و سبزیجات و شیر و لبنیات و خشکبار خام و عسل و خرما و روغن زیتون باشد. در کنار آن مصرف روی و سایر ویتامین ها اشکالی ندارد

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حسن اعتمادزاده در پاسخ به این سوال که برخی از بیماران کرونایی اعلام کرده اند بعد از بهبودی دچار ریزش مو می شوند، چه توصیه هایی می توان در این خصوص داشت؟ اظهار داشت: حتما این مساله اتفاق می افتد. به دنبال هر استرس شدیدی چه بیماری باشد چه هر استرس دیگری یا لاغری بیش از حد، فرد می تواند دچار ریزش مو شود. معمولا این ریزش مو چهل تا پنجاه روز بعد از آن حادثه اتفاق می افتد. استرس شدید می تواند بر اثر یک عمل جراحی یا کرونا که بیماری ضعیف کننده ای برای بدن است رخ بدهد. همینطور بخاطر لاغری حال چه فرد خود بخواهد لاغر شود و یا بر اساس هر بیماری که فرد را لاغر کند ۴۰ تا ۵۰ روز بعد از شروع بیماری ریزش مو دارد که خودش را نشان می دهد. کرونا از این قاعده مستثنی نیست و به این وضعیت می رسد.

وی افزود: توصیه ما به بهبود یافتگان کرونا این است که فورا باید شروع به اصلاح تغذیه خود کنند. تغذیه باید از میوه ها و سبزیجات و شیر و لبنیات و خشکبار خام و عسل و خرما و روغن زیتون باشد. در کنار آن مصرف روی و سایر ویتامین ها اشکالی ندارد ولی این ها باید مصرف شود و حالتی از تقویت بدن برای فرد ایجاد شود تا مویی که ریخته برگردد. اگر این کار انجام نشود و ضربه ای که بیماری به بدن زده باقی بماند شاید این مو نتواند رشد مجدد داشته باشد. بحث ما بر سر رشد مجدد موها است، مویی که به این دلایل می ریزد می تواند با تغذیه مناسب برگردد و مشکلی ندارد.

دکتر اعتمادزاده در خصوص اینکه این تغذیه از چه زمانی باید شروع شود؟ گفت: از زمانی که از حالت بیماری خارج شدند و وارد دوره نقاهت شدند باید این موارد را رعایت کنند تا از پس بیماری بربیایند.

این متخصص پوست درباره اینکه بیماری باعث ریزش مو می شود یا استرس ناشی از بیماری؟ تصریح کرد: فرقی نمی کند؛ هر دو هم استرس روحی و هم بیماری هر دو موثر هستند کرونا هم بیماری پر استرسی است.