شهر خبر

عزیزی در گفتگو با مهر:

«میدان» راه دیپلماسی را باز کرد/ برجام نیاز به ضربه زدن ندارد

«میدان» راه دیپلماسی را باز کرد/ برجام نیاز به ضربه زدن ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: میدان، راه را برای دیپلماسی باز کرد و جنازه متعفن برجام نیازمند آن نیست که کسی بخواهد به آن ضربه بزند.

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر،  در واکنش به اظهارات ظریف در فایل صوتی منتشر شده از وی مبنی بر اینکه هیچ‌گاه میدان فدای دیپلماسی نشد و همیشه دیپلماسی بود که فدای میدان شد، گفت: این میدان بود که به دیپلماسی جایگاه داد و اگر دیپلماسی از عقبه دینی، انقلابی و اعتقادی برخوردار نباشد، هیچ گاه نمی تواند در میدان موثر واقع شود.  

وی بیان کرد: بر این اساس، این ادعا که میدان به دیپلماسی کمک نکرد بلکه دیپلماسی همواره به میدان کمک کرده، کاملاً حرف بی ربطی است و آقایانی که این اظهارات را مطرح می‌کنند، بهتر است بررسی کنند و ببینند که بالاترین سطح ارتباطات میدانی شهید سردار سلیمانی با چه کسانی بود؟  

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با بیان اینکه «میدان» راه را برای دیپلماسی فراهم و باز کرد، گفت: زمانی که شهید سلیمانی با پوتین دیدار کرد، آنان عین خواسته های سردار سلیمانی را در میدان عمل پیاده کردند و باید گفت که در تحولات منطقه‌ای، بین المللی و به ویژه غرب آسیا این میدان بود که به دیپلماسی جرأت و جسارت داد.  

عزیزی با اشاره به بخش دیگری از سخنان ظریف مبنی بر اینکه سفر سردار سلیمانی به روسیه برای ضربه زدن به برجام بود، متذکر شد: برجام هیچ خاصیتی برای ایران اسلامی نداشته است و یقین داریم که در آینده هم این برجام بدون فرجام، هیچ خاصیتی برای ما نخواهد داشت.  

وی افزود: جنازه متعفن برجام نیازمند آن نیست که کسی بخواهد به آن ضربه بزند و برجام از روز اول ناقص الخلقه بود و هیچ‌گونه اثری در تحولات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی ما نداشت بلکه موانع بسیار زیادی را برای ما ایجاد کرد.  

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی که ادعا می کنند سفر سردار سلیمانی به روسیه با هدف ضربه زدن به برجام بود به سردار بزرگ ما و به ملت ایران ظلم می‌کنند و هدفشان از طرح این مباحث آن است که دوباره جنازه متعفن برجام را احیا کنند، تصریح کرد: شأن سردار سلیمانی اجل از این بود که بخواهد وارد مباحث سیاسی شود.