تلاش تل آویو برای دخالت در برجام

 هیاتی بلند پایه متشکل از برخی مقامات اسرائیلی همچون؛ مئیر بن شابات مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، آویو کوچاوی رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، تمیر هیمن رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و یوسی کوهن رئیس موساد در راستای گفتگو درباره برجام با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شدند.

براساس گزارش پایگاه نشنال نیز این انتظار می‌رود که این هئیت طی روز‌های آتی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و همچنین با سایر مقامات بلندپایه نظامی و اطلاعاتی آمریکا به دیدار و رایزنی بپردازند.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین محور سفر مقامات اسرائیلی به آمریکا اعلام مخالفت تل آویو با بازگشت آمریکا به توافق برجام است.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز به نقل از یکی از مقامات اسرائیلی مدعی شده است که، این مقامات قرار است واشنگتن را درباره خطرات بازگشت به برجام برای منطقه آگاه کنند.

مدتی است مذاکراتی برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع کامل تحریم‌های ایران در وین در حال برگزاری است. مذاکراتی که بدون گفت و گوی رو در رو آمریکا و ایران برگزار می‌شود.

ساعاتی پیش، اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات وین فردا سه شنبه از سر گرفته خواهد شد.

هیئت مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی ایران امروز برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.

سه شنبه گذشته آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیئت‌های ایران و ۱+۴ در وین برگزار شده بود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا هیئت رژیم صهیونیستی را از نتایج مذاکرات وین مطلع خواهد ساخت.