شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده

در آمریکا مرکزی برای مبارزه با نفوذ خارجی تاسیس می شود

دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا یک مرکز برای جلوگیری از نفوذ دخالت خارجی کشورهایی چون ایران، روسیه و کوبا ایجاد خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو گزارش می دهد که دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا یک مرکز برای جلوگیری از نفوذ دخالت خارجی ایجاد خواهد کرد.

قصد آمریکا برای انجام حملات سایبری به سیستم‌های روسی

در مارس 2020، سازمان اطلاعات آمریكا گزارشی منتشر كرد كه در آن مسكو را به تلاش برای حمایت از رئیس جمهور پیشین آمریكا دونالد ترامپ، بی اعتبار كردن رهبر فعلی آمریكا و "اختلاف افكنی" در جامعه آمریكا متهم كرد. مسکو هرگونه دخالت در این امر را انکار می کند. ایران، حزب الله و کوبا از جمله کشورهایی هستند که گفته می شود سعی در نفوذ در انتخابات داشته اند. احتمالا کره شمالی فعالیتی در این زمینه نداشته است.

گفتنی است، در اوایل ژانویه ، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده (CISA) بیانیه مشترک سازمان  FBI و تعدادی دیگر از ساختارهای آمریکایی را منتشر کرد. طبق این بیانیه، روسیه احتمالاً در ورای حمله سایبری گسترده به مشتریان شرکت امنیت رایانه ای SolarWinds قرار داشته است. طوری که در واشنگتن احتمال داده  شد، هدف از این حمله از جمله به سازمانهای دولتی در ایالت ها، کسب اطلاعات بود. با این حال ، متعاقباً گزارش شد که به سازمان دهندگان حمله نتوانستند به اطلاعات حساس دسترسی پیدا کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده  آمادگی استفاده از ابزارهای مختلف در رابطه با حمله سایبری را دارد. به گفته وی، اینها باید "نه فقط تحریم" باشد بلکه از دیگر ابزارهای "قابل مشاهده و نامرئی" نیز استفاده خواهد شد.