شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ارمنستان#نخست وزیر

پاشینیان، گزینه پیشنهادی «ائتلاف گام من» برای انتخابات ارمنستان

پاشینیان، گزینه پیشنهادی «ائتلاف گام من» برای انتخابات ارمنستان - کراپ‌شده

«ائتلاف گام من» در ارمنستان بار دیگر نیکل پاشینیان، نخست وزیر مستعفی این کشور را به عنوان نامزد انتخابات سراسری معرفی کرد.

به گزارش مشرق، «ائتلاف گام من» در ارمنستان بار دیگر «نیکل پاشینیان» کفیل نخست وزیر این کشور را برای تصدی رئیس دولت این کشور پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرگزاری روس «تاس»، بخش مطبوعاتی این حزب دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای به نامزدی پاشینیان برای انتخابات آتی در این کشور اشاره کرد. در این بیانیه آمده است: «طبق مقررات شورای ملی ارمنستان، فراکسیون گام من نیکل پاشینیان را برای تصدی پست نخست وزیری معرفی کرده است. این فرایند برای انحلال پارلمان با هدف برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس در ماه ژوئن ضروری است.»

نیکل پاشینیان روز یکشنبه استعفای خود را به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی پیشنهاد داد. این سیاستمدار از برنامه خود برای ادامه انجام وظایف نخست وزیری تا زمان برگزاری انتخابات خبر داد.

نیکل پاشینیان روز یکشنبه به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان از منصب نخست وزیری این کشور استعفا داد. پاشینیان در یک سخنرانی عمومی برای مردم این کشور اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در ارمنستان، از منصب خود استعفا می‌دهد.

 نیکل پاشینیان همچنان وظایف خودش به عنوان رئیس کابینه این کشور را انجام خواهد داد. پاشینیان درباره استعفای خود اعلام کرد: «انتخابات پارلمانی تنها در صورتی امکان پذیر است که نخست وزیر استعفا دهد و مجمع ملی دو بار در انتخاب نخست وزیر ناکام مانده است. با توجه به قانون، پارلمان منحل و انتخابات پیش از موعد برگزار می‌شود.»

از زمان امضای توافق پایان جنگ در قره باغ کوهستانی، احزاب مخالف و حتی رئیس جمهور این کشور ضمن انتقاد از پاشینیان، استعفای او را خواستار شدند اما او ضمن رد این فشارها برگزاری انتخابات را پیشنهاد داد.

وی در روزهای گذشته در حالیکه مشغول دیدار از یکی از مناطق این کشور بود با اعتراض ساکنان محلی مواجه شد.

منبع: فارس