شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ریاست جمهوری#مسکو#میانمار

دیمیتری پسکوف:

مسکو مخالف کشته‌شدن غیرنظامیان در میانمار است

مسکو مخالف کشته‌شدن غیرنظامیان در میانمار است

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو مخالف کشته‌شدن غیرنظامیان در میانمار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) امروز دوشنبه به تحولات اخیر در میانمار واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص گفت که مسکو اقداماتی که منجر به تلفات غیرنظامیان می‌شود را به شدت محکوم می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» در این باره افزود: بسیار نگران هستیم و رویدادهای میانمار را با دقت زیادی رصد می‌کنیم. روسیه روابط طولانی مدت با میانمار دارد که ما برای آن ارزش قائل هستیم. ما طرفدار این هستیم که میانمار مشکلات داخلی خود را حل کند.

از زمان وقوع کودتای نظامی در میانمار در فوریه سال جاری میلادی، این کشور صحنه اعتراضات سراسری است.

ارتش میانمار روز اول فوریه سال جاری در پی بازداشت میو انیونت سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند که این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

اعتراضات علیه کودتا در میانمار از روز ۶ فوریه آغاز شد و کماکان ادامه دارد و تاکنون در شهرهای مختلف این کشور بیش از ۷۰۰ معترض بر اثر مداخله نیروهای امنیتی جان باخته‌اند.