شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#بلاروس#پوتین#مسکو

واکنش کرملین به اظهارات مشاور پوتین درباره رئیس جمهور بلاروس

واکنش کرملین به اظهارات مشاور پوتین درباره رئیس جمهور بلاروس

سخنگوی کاخ کرملین با بیان این مطلب که اظهارات مشاور پوتین علیه رئیس جمهور بلاروس، موضع شخصی خود وی بوده، تاکید کرد که پوتین و مسکو این اظهارات را تایید نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، در پی اظهارات «والنتین یوماشف» مشاور افتخاری رئیس جمهور روسیه در خصوص دلیل تنش‌های داخلی میان دولت بلاروس و معترضین، سخنگوی کاخ کرملین طی سخنانی این اظهارات را موضع شخصی خود وی دانسته و اعلام کرد سخنان یوماشف به هیچ عنوان موضع رسمی شخص پوتین و مسکو نیست.

بر اساس این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا اظهارات یوماشف بازتاب دهنده نظر شخص پوتین است یا خیر و اینکه آیا اساساً رئیس جمهور روسیه از چنین اظهاراتی پیش از مطرح شدن آنها با خبر بوده یا نه، گفت: پاسخ هر دو سوال منفی است. این اظهارات مسلماً هیچ ارتباطی با نقطه نظرات پوتین نداشته و به معنای موضع رسمی دولت روسیه نیز نمی‌باشند.

لازم به ذکر است نشریه «فوربس» پیشتر در گفتگو با یوماشف، نظر وی را در خصوص تنش‌های داخلی بلاروس میان دولت و معترضین پرسیده بود و مشاور پوتین نیز گفته بود از زمان برگزاری انتخابات سال ۱۹۹۴ و انتخاب «الکسندر لوکاشنکو» به سمت ریاست جمهوری، دیگر پرونده انتخابات در بلاروس بسته شده و وی ۲۶ سال است که قدرت را در دست دارد. مردم نیز به همین دلیل به خیابان‌ها آمده‌اند.