شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#پوشش#تعداد#وزارت کشور
برپایی انتخابات الکترونیک در برخی استان‌ها / کاظمی: 18هزار شعبه اخذ رای مجهز به صندوق الکترونیک شدند

برپایی انتخابات الکترونیک در برخی استان‌ها / کاظمی: 18هزار شعبه اخذ رای مجهز به صندوق الکترونیک شدند

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها با بیان اینکه تعداد مذکور 18 هزار شعبه را پوشش می‌دهد، گفت: وزارت کشور از ما درخواست داشت با 8 کلان شهر و 16 مرکز استان موافقت صورت گیرد و اسامی در صداوسیما هم اعلام شد.

اعتمادآنلاین| حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها در گفت‌وگو با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو در رابطه با چگونگی برپایی انتخابات الکترونیک در برخی استان‌ها اظهار کرد: 32 هزار صندوق الکترونیکی اخذ رای وجود دارد و در هر شعبه باید سه صندوق مستقر گردد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه تعداد مذکور 18 هزار شعبه را پوشش می‌دهد، افزود: وزارت کشور از ما درخواست داشت با 8 کلان شهر و 16 مرکز استان موافقت صورت گیرد و اسامی در صداوسیما هم اعلام شد.

 

کاظمی با اعلام اینکه در این شهر‌ها زیرساخت‌های لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات فراهم است، ادامه داد: وزارت کشور آمادگی این میزان شعبه را دارد؛ همچنین در شرایط کرونایی باید وقت کمتری از حضور مردم در خارج از منزل گرفته شود.

 

وی افزود: تجمیع و شمارش باید از سوی دست اندرکاران زودتر صورت گیرد تا این بنده‌های خدا در معرض ویروس قرار نگیرند.

 

کاظمی ادامه داد: فرد ابتدا باید هویت خود را با کارت ملی در شعب اخذ رای ارائه دهد تا کارتی در اختیار او قرار گیرد تا اسامی تمام کاندیدا‌ها را مشاهده کند و فرد کاندیدای مورد نظر را تیک می‌زند و برگه رای او در صندوق می‌افتد و فرایند خیلی طولانی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه الکترونیکی شدن انتخابات باز هم نیازمند مراجعه حضوری افراد به شعب اخذ رای است، ادامه داد: رای دهی آنلاین از منزل قانونی نیست و کسی که قرار است رای دهد، حتما باید در شعب حضور پیدا کند.

 

کاظمی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: هویت فرد باید برای سیستم شناخته شود.

 

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها با بیان اینکه در رای دادن فرد باید حتما حضور پیدا کند و با توجه به امکانات رای خود را به صندوق بیاندازد، خاطرنشان کرد: شمارش آرا هم سریع صورت می‌گیرد.

 

کاظمی اضافه کرد: کل دنیا نظاره گر این است که ملت ایران در شرایط کرونایی چه می‌کند و از خداوند می‌خواهیم تا خرداد ماه شرایط بهتر شود تا مردم با خیال راحت‌تر رای دهند.