شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش‌بینی بورس فردا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ / صف‌های فروش جمع می‌شوند

پیش‌بینی بورس فردا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ / صف‌های فروش جمع می‌شوند
شاخص کل بورس در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ با روندی منفی به کار خود پایان داد. نمادها شاخص‌ساز شستا، فملی و فولاد در صدر نمادهای مثبت و تاثیرگذار بر شاخص بودند. حجم معاملات نیز به ۳ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم نشان می‌دهد بازار بیش از پیش نیاز به تزریق نقدینگی را دارد.

از ابتدای شروع کار بازار در سال ۱۴۰۰ به جز چند روز محدود بقیه روزها شاخص کل بی‌رمق و روند بازار منفی بود. از هفته اول اردیبهشت ماه صف‌های فروش قفل شده بیشتر شده است و عمده نمادها شاخص‌ساز تاثیری منفی بر بازار داشته‌اند. امروز ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با صعود قیمت مس نمادهای موثر از این اتفاق سیگنال مثبتی را دریافت کردند و مثبت شدند.

بازار در جریان معاملات امروز با برخی از تحرکات مثبت همراه بود و برخی از نمادهای شاخص‌ساز همچون فملی، شستا و فولاد با افزایش حجم تقاضا همراه بودند و افزایش قیمت داشتند. با توجه به ریزش حداقلی شاخص کل، باید دید این حمایت‌ها از بازار ادامه‌دار است یا خیر؟

محمد اشرف، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: با نگاهی کوتاه مدت به بازار باید گفت که هفته آینده از روز یکشنبه بسیاری از صف‌های فروش شاخص‌سازان جمع خواهند. این کارشناس بازار در این باره افزود: صف‌های فروش نمادهای خودرویی مانند خودرو و خساپا هفته آینده جمع می‌شود اما صعودی نخواهد بود. همچنین شاخص کل بورس نوسانات مثبت کمی خواهد داشت.

اشرف در بخش دیگری درباره پیش‌بینی از بازار هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ گفت: برای فردا نمادهای گروهای بانکی، فلزی و مس مثبت خواهند بود. همچنین صف‌های فروش پالایشی‌ها ( شپنا، شتران) جمع خواهد شد. وی تاکید کرد: تا زمانی که دامنه نوسان تغییری نکند وضعیت بازار تغییر آنچنانی نمی‌کند.