شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#نخست وزیر

امروز اعلام شد؛

واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

واکنش حسان دیاب به تصمیم ضد لبنانی ریاض

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به موضع گیری درباره ممنوعیت اعمال شده از سوی عربستان درباره محصولات کشاورزی لبنان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به ممنوعیت اعمال شده از سوی عربستان درباره محصولات کشاورزی لبنان واکنش نشان داد.

وی افزود: لبنان و لبنانی ها خواهان آزار و اذیت برادران سعودی نیستند.

نخست وزیر پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: ما خواهان داشتن بهترین روابط با عربستان هسیتم. ما حامی عربستان در مبارزه با شبکه های قاچاق و عاملان آن هستیم.

حسان دیاب در ادامه جلسه ای که برای بررسی تصمیم سعودی در ممانعت از ورود میوه و تره بار لبنان و تبعات آن تشکیل شده بود، گفت: ما مطمئن هستیم که عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خوبی می دانند که منع واردات محصولات زراعی لبنان مانع از قاچاق مواد مخدر نمی شود و همکاری میان ما در کشف این شبکه ها موثر و کار ساز است.

گفتنی است که روز گذشته، ابراهیم الترشیشی رئیس اتحادیه کشاورزان در بقاع لبنان تصمیم ریاض در ممنوع کردن ورود محصولات کشاورزی از لبنان را ظالمانه توصیف کرده و اعلام کرده بود: این تصمیم مانند صاعقه ای بر سر ما بود و ما را غافلگیر کرد. کشاورزان و صادرکنندگان لبنانی از این موضوع بری هستند. این خارج از توان ما است. ما از عربستان می خواهیم که در این تصمیم خود تجدید نظر کند. ما هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به حمایت کل اعراب به ویژه سعودی ها نیاز داریم.

اخیراً مقامات سعودی در بیانیه ای از ممنوعیت واردات و ترانزیت میوه و سبزیجات از لبنان تا زمان ارائه تضمین از سوی مقامات این کشور مبنی بر توقف قاچاق مواد مخدر خبر دادند و اعلام کردند: تصمیم بر آن شد که از ورود محموله‌های میوه و سبزیجات لبنانی به عربستان یا عبور آنها از طریق آن جلوگیری شود.

طبق این بیانیه، تصمیم مذکور تا زمانی که مقامات ذی صلاح لبنان تضمین‌های کافی و قابل اعتماد مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف ساختن عملیات قاچاق سیستماتیک علیه سعودی را ارائه دهند، به قوت خود باقی است و اجرایی خواهد بود.