شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست#انگلیس#چین#کشورهای جهان

جاسوسی محیط زیستی انگلیس از دیگر کشورها

انگلیس نمایه

رئیس «ام آی ۶» اذعان کرد که ماموران این نهاد جاسوسی انگلیس در حال رصد فعالیت‌های چین و دیگر کشورهای جهان در زمینه محیط زیست هستند.

به گزارش مشرق، «ریچارد مور» رئیس سازمان جاسوسی «ام آی ۶ انگلیس از جاسوسی محیط زیستی لندن از کشورهای جهان پرده برداشت.

شبکه راشاتودی در گزارشی خبر داد، ریچارد مور رئیس ام آی ۶ انگلیس افشا کرد که ماموران این نهاد به طور خاص از چین و دیگر کشورهای آلوده کننده محیط زیست به منظور آنچه «اطمینان از پایبندی به تعهدات بین‌المللی» در زمینه محیط زیست خوانده شده، جاسوسی می‌کنند.

طبق این گزارش، رئیس این نهاد جاسوسی در یک مصاحبه اعلام کرد که ام آی ۶ تغییرات آب و هوایی را «مهم ترین موضوع سیاست خارجی بین‌المللی» برای انگلیس و کل سیاره زمین قلمداد می‌کند.

ریچارد مور ادعا کرد به دلیل اینکه چین بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است، سازمان ام آی ۶ روی چین تمرکز دارد.

جاسوسی محیط زیستی انگلیس از دیگر کشورها
ریچارد مور رئیس «ام آی ۶»

رئیس این نهاد اطلاعات خارجی انگلیس ضمن تمجید از این جاسوسی ام ای ۶ در زمینه محیط زیست، از لقب «جاسوسی سبز» برای نامگذاری این اقدامات استفاده کرد.

به ادعای او، ام آی ۶ می‌خواهد در جاهایی که برخی‌ها نمی‌خواهند شفاف سازی شود، شفافیت صورت گیرد و امیدوار است بتواند نقشی فعال در زمینه پرداختن به موضوعات اضطراری جهانی در زمینه آب و هوایی ایفا کند.

وی افزود: «وقتی افراد (کشورها) در زمینه تغییرات اقلیمی تعهداتی را پذیرفتند، شاید شغل ما اطمینان حاصل پیدا کردن درباره این است که آیا آنها واقعا پایبند بوده‌اند».

اظهارات مدیر این نهاد جاسوسی انگلیس در حالی مطرح شده که اخیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طرح جدیدی را برای کاهش گازهای گلخانه ای در آمریکا مطرح کرد.

بایدن همچنین بعد از آغاز به کار در مقام رئیس‌جمهور، آمریکا را به توافق آب و هوایی پاریس برگرداند؛ توافقی که دولت ترامپ آمریکا را از آن خارج کرده بود. بایدن همچنین در چند نوبت، تغییرات اقلیمی را «تهدید موجودیتی عصر ما» خوانده است.

منبع: فارس