شهرخبر

تمام مساعی خود را برای پیشبرد عدالت، کاستن درد و رنج و ارتقای کیفیت زندگی مردم به کار می‌بندیم

تمام مساعی خود را برای پیشبرد عدالت، کاستن درد و رنج و ارتقای کیفیت زندگی مردم به کار می‌بندیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت هفته کارگر، این مناسبت را به جامعه کار و تلاش به ویژه کارگران شریف کشور و خانواده‌های آنان تبریک گفت.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در پیام خود آورده است: امسال دومین سالی است که کارگران در کنار سایر هم وطنان‌مان در جدال با شیوع ویروس مهلک کرونا به سر می‌برند. ویروسی که تاثیرات گسترده‌ای بر زندگی کارگران و کسب و کارها داشته است. در شرایط شوک ناشی از کووید ۱۹، نه تنها سلامت جان کارگران و خانواده‌های آن‌ها بلکه زندگی روزمره این عزیزان به شدت دچار چالش و بحران شده است. 

در ادامه این پیام آمده است: در این شرایط سخت راهی نداریم جز آنکه «همه با هم» متحد، منسجم، هوشمند و امیدوار کنار هم باشیم تا بتوانیم از این تنگناها عبور کنیم و برای ایران قدرت، امنیت، صلح و رفاه، آرامش و شادی را تضمین کنیم. حرکت در این مسیر زمانی ممکن است که با اتخاذ سیاست‌های درست، عالمانه، عادلانه و متکی بر گفت و گوی اجتماعی و سه جانبه گرایی به گونه‌ای عمل کنیم که کارگران ما امیدوار به آینده و مطمئن از تامین اجتماعی خود با انگیزه و خلاق در عرصه‌های تولید و کسب و کار مشغول به کار باشند و این همان چارچوبی بوده که به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره تلاش کرده‌ام به آن پایبند و متعهد باشم. 

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت، صیانت از کسب و کارها، حفظ امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از ریزش نیروی کار بنگاه‌های اقتصادی، سیاست‌هایی را تدوین و در حد تصویب ستاد ملی کرونا اجرایی کرده که ضروری است همکارانم در هفته کارگر ابعاد مختلف آن را در فضای عمومی به گفت و گوی اجتماعی بگذارند. به ویژه فرایند مذاکرات سه‌جانبه و فشرده شورای عالی کار که به اجماع تاریخی و سرنوشت ساز افزایش ۳۹ درصدی برای حداقل دستمزد منجر شد می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای تصمیم گیری در سایر موارد واکاوی شود. 

در ادامه این پیام آمده است: امروز در مقطعی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم که باید کرامت و شأن انسانی کارگران شریف و دست اندرکاران جبهه تولید بیش از همیشه مورد حمایت قرار گیرد. اطمینان می‌دهم که در کنار هم، با ایمان به لطف وجود خدای صانع، مستظهر به «عدالت‌خواهی بلندنظرانه» ملت ایران و امیدوار به همراهی جامعه کار و تولید؛ ثابت قدم و استوار، تمام مساعی خویش را برای پیشبرد عدالت، کاستن درد و رنج، ارتقای کیفیت زندگی مردم و سطح خدمات‌دهی به جامعه ایرانی و نظام اسلامی مصروف خواهیم ساخت. 

خداوند همه ما را در راه خدمت به مردم موید بدارد.

منبع : ایلنا