شهرخبر

اتفاقات عجیب انتخاباتی در ژاپن/ حزب حاکم شکست خورد!+جزییات

به گزارش منیبان؛ از تلویزیون ژاپن،  رای گیری در دو حوزه انتخاباتی پس از آن برگزار شد که کرسی نمایندگان آنها از حزب لیبرال دموکرات به دلیل رشوه خواری و خرید رای خالی ماند.

برخی افراد در جبهه حاکم می گویند که نتیجه این انتخابات مستقیما بر دولت سوگا تاثیر نخواهد داشت و این شکست را با مسائل بحث برانگیزی که هر حوزه انتخاباتی با آن مواجه است، نظیر سیاست و پول، مرتبط می دانند.

اما برخی دیگر معتقدند که نارضایتی رای دهندگان از نحوه رسیدگی دولت به مساله همه گیری ویروس کرونا، این نتیجه را در انتخابات رقم زده است.

دولت و حزب حاکم قصد دارند اقدامات مقابله با کرونا را تقویت کنند و روند واکسیناسیون را سرعت بدهند تا برای انتخابات مجلس نمایندگان که قرار است تا پاییز برگزار شود، آماده شوند.

احزاب مخالف می گویند که علت پیروزی آنها حمایت مشترکشان از یک نامزد در هر سه حوزه انتخابیه بوده است. این احزاب قصد دارند گفتگوهایشان درباره نحوه همکاری در انتخابات آتی را افزایش دهند.

سوگا، نخست وزیر ژاپن هم امروز دوشنبه گفت که قصد دارد شکست های حزب حاکم در انتخابات میان دوره ای روز گذشته پارلمان را با فروتنی بدست آورد و اصلاحات لازم را انجام دهد.

او گفت سیاست دولت وی برای در اولویت قرار دادن پاسخ به شیوع ویروس کرونا تغییر نکرده است.