شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عراق#نشست خبری#وزیر خارجه

ظریف: از نقش محوری و قدرتمند عراق در منطقه استقبال می‌کنیم


ظریف: از نقش محوری و قدرتمند عراق در منطقه استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود گفت که ایران از نقش محوری و قدرتمند این کشور در منطقه استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست خبری مشترک با فواد حسین همتای عراقی خود از تلاش‌های بغداد برای ایجاد زمینه‌های گفت وگو در منطقه قدردانی و ابراز امیدواری کرد این تلاش‌ها به گفت وگوی بیشتر و مفاهمه جدی تر بیانجامد.

ظریف در ادامه این دیدار حادثه انفجار در بیمارستان ابن الخطیب بغداد که به مرگ دستکم 82 نفر منجر شد را مجددا به مردم و دولت عراق تسلیت گفت و با خانواده های کسانی که جان خود را در این فاجعه از دست دادند، ابراز همدردی کرد.

وزیر خارجه ایران گفت که امیداوریم که ماه رمضان، ماه رحمت و برکت و دوستی برای مردم منطقه باشد.

ظریف با اشاره به اینکه «گفت وگوهای بسیار بسیار خوبی» با فواد حسین وزیر خارجه عراق داشته است،  از «مهمان نوازی صمیمانه و گرم» وی و دولت عراق قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود: ما از نقش محوری و قدرتمند عراق در منطقه استقبال می کنیم و امیدواریم نقش عراق در منطقه هر روز قوی تر و نقشی در جهت ثبات و آرامش منطقه باشد.

وزیر امور خارجه «از تلاش های دولت عراق برای ایجاد زمینه های گفت‌وگو در منطقه» تشکر کرد و اظهار داشت: ما امیداوریم این تلاش ها به گفت وگوهای بیشتر و مفاهمه جدی تر در این منطقه بیانجامد.

 محمد جواد ظریف پس از پایان سفر خود به قطر، امروز وارد بغداد شد. وی در بدو به پایتخت عراق گفت: هفته‌های گذشته من این فرصت را داشتم به کشورهای منطقه سفر کنم. به نظرم یکی از مهمترین کشورهای منطقه برای ایران جمهوری عراق است. روابط بسیار نزدیک داریم. مردم عراق و ایران باهم و در کنار هم در برابر دشمنان مشترک از صدام گرفته تا داعش مبارزه کردند و موفق شدند.

وزیر امور خارجه افزود: همکاری های متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما با عراق داریم. دو شهید بزگوار ما یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند. لذا از هر جهت ایران و عراق بهم پیوند خورده‌اند.


انتهای پیام/