شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#فدراسیون فوتبال#کمیته انضباطی

سلیمانی: کمیته استیناف به تجدید نظرخواهی آکادمی کیا رسیدگی می‌کند/ گرفتن تست DNA در اختیار آنهاست


سلیمانی: کمیته استیناف به تجدید نظرخواهی آکادمی کیا رسیدگی می‌کند/ گرفتن تست DNA در اختیار آنهاست

معاون کمیته انضباطی هیئت فوتبال تهران می‌گوید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال به تجدید نظر خواهی آکادمی کیا رسیدگی می‌کند و گرفتن تست DNA به تشخیص آنهاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران بعد از ماه‌ها بررسی شکایت چند باشگاه رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، آکادمی کیا را به دلیل استفاده از بازیکن صغر سنی و تخلف در این زمینه محکوم کرد و علاوه بر جریمه نقدی آکادمی و محرومیت دو ساله بازیکن، نتایج تیم‌هایی که با این تیم به رقابت پرداخته بودند و شکایت کردند نیز تغییر یافت.

حال پس از درخواست تجدید نظر خواهی به کمیته استیناف از سوی آکادمی کیا، شایعه گرفتن آزمایش DNA از بازیکن مد نظر مطرح شده است.

کاظم سلیمانی، دبیر و معاون کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون گفت: پس از شکایت تیم‌های مهریاران حافظ، پیکان و ایرانمهر علیه آکادمی کیا از سری مسابقات لیگ برتر نوجوانان و شکایت تیم پارس جاوید از آکادمی کیا از سری مسابقات لیگ برتر جوانان مبنی بر استفاده این باشگاه از یک بازیکن غیرمجاز به نام محمد صدرا طاهر اسماعیل، کمیته انضباطی هیئت تهران به بررسی شکایت پرداخت و پس از مشخص شدن تخلف توسط آکادمی کیا، رای صادره اعلام شد. بر همین اساس نتیجه مسابقه این تیم برابر پارس جاوید و دیدارهای تیم نوجوانان آکادمی کیا با سه تیم مذکور سه بر صفر اعلام شد. همچنین باشگاه کیا هم 10 میلیون تومان جریمه نقدی شد و این بازیکن هم ضمن محرومیت از حضور در کلیه مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی 5 میلیون تومان جریمه شد.

وی ادامه داد: باشگاه کیا درخواست تجدید نظر خواهی خود را به کمیته استیناف ارائه داده و باید منتظر بررسی و رای نهایی از سوی کمیته استیناف باشیم. اینکه آزمایش DNA یا تراکم استخوان از بازیکن مد نظر گرفته خواهد شد یا خیر موضوعی است که به بررسی‌های کمیته استیناف مربوط می‌شود.

دبیر و معاون کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران همچنین گفت: قبلاً هم روی این بازیکن اعتراض شده بود. در سال 96 یا 97 کمیته انضباطی وقت به این پرونده رسیدگی کرده بود، اما اسناد و مدارک در آن زمان قوی نبود. آکادمی کیا معتقد است قبلا تست تراکم استخوانی داده‌ و فدراسیون فوتبال این موضوع را تأیید کرده است، اما این امر برای ما دلیل قانع‌کننده‌ای نبود. رأی کمیته انضباطی سابق هم درباره مجاز یا غیرمجاز بودن بازیکن مورد نظر محکم صادر نشده است. در هر صورت پس از بررسی از سوی کمیته استیناف رای نهایی در خصوص آکادمی کیا گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/