شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#شاخص بورس

شاخص بورس از ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد دورتر شد


شاخص بورس از ارتفاع 1.2 میلیون واحد دورتر شد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۹۰۹ واحد افت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 3میلیارد و 888میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 144میلیارد تومان در بیش از 309هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 909واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 186هزار و 933واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 609میلیون ورقه به‌ارزش 15 هزار و 720میلیارد تومان در 68هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 7واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 604واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، ذوب آهن اصفهان و سنگ آهن گهر زمین بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/