شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#ارتش#منابع

تسلط بر «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب یمن و هلاکت سرکرده‌های برجسته القاعده


تسلط بر «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب یمن و هلاکت سرکرده‌های برجسته القاعده

منابع یمنی از پیشروی‌های سریع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی مأرب و فتح «الطلعه الحمراء» و هلاکت ده‌ها نفر از سرکرده‌های مزدوران و تروریست‌های القاعده و پیشروی به سوی پادگان راهبردی «صحن الجن» خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور یمن اعلام کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور یمن در داخل نیروهای دشمن در مأرب شمار زیادی افراد دارند که تحرکات آنها را برملا می کند.

وی افزود: سرکرده‌های القاعده در عدن با سرکرده‌های القاعده در مأرب در تماس هستند و این از خیلی وقت قبل رخ داده و هدف سیطره القاعده بر مأرب است.

العجری بیان کرد: بیش از 86 عنصر و سرکرده القاعده هستند که بسیاری از آنها با خارج در ارتباط هستند و قبلا به متجاوزان ملحق شده‌اند.

حملات راکتی و توپخانه‌ای سعودی به صعده

منابع یمنی از حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش سعودی به مناطق مختلف از بخش «رازح» در استان صعده خبر دادند.

90 مورد نقض آتش بس در الحدیده

منابع یمنی از 90 مورد نقض آتش بس از سوی متجاوزان و مزدوران آنها در الحدیده گزارش دادند.

این منابع این موارد را شامل پروا‌های جاسوسی و حملات توپخانه‌ای و با آتشبارهای دیگر دانستند.

سیطره کامل بر «الطلعه الحمراء»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک حمله برق آسا در غرب شهر مأرب به پیشروی‌های جدیدی دست یافتند.

این منابع اعلام کردند که نیروهای صنعا مواضع ائتلاف سعودی و القاعده در جبهه «الطلعه الحمراء» در غرب شهر را زیر آتش سنگین قرار دادند و پس از درگیری‌های شدید موفق به سیطره کامل بر« الطلعه الحمراء» پس از پاکسازی «التبه السوداء» شدند.

این منابع اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس ازپاکسازی «التبه السوداء» به سمت «جبل البلق» پیشروی کردند و درگیری‌هایی شدید میان طرفین در منطقه جریان دارد.

منابع یمنی به فرار نظامیان ائتلاف سعودی از جبهه «الطلعه الحمراء» به سمت مرکز شهر مأرب خبر دادند.

نیروهای صنعا در حال حاضر در حال پاکسازی عناصر پراکنده القاعده که در جبهه «الطلعه الحمراء» هستند و با تسلیم شدن مخالفت کرده‌اند، هستند.

این در حالی است که منابع یمنی به کشته شدن بازوی مهم کمکی «علی محس الاحمر» در مأرب اشاره و اعلام کردند که «عبدالله الحاضری» در غرب مأرب به دست نیروهای صنعا به خاک افتاده است.

پیشروی به سوی پادگاه راهبردی «صحن الجن»

منابع یمنی از پیشروی نیروهای صنعا به سوی پادگان راهبردی «صحن الجن» خبر دادند و اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شمال پادگان راهبردی «صحن الجن» و منطقه سوم نظامی وابسته به ائتلاف سعودی پیشروی‌های چشمگیری داشته‌اند.

تصویری که معاون «هادی» را رسوا کرد

شبکه های اجتماعی یمنی بازدید «علی محسن الاحمر» معاون «عبد ربه منصور هادی» از شهر مأرب را به سخره گرفته‌اند و اعلام کردند: تصاویری که از سوی رسانه‌های ائتلاف درباره سفر «علی محسن الاحمر» به جبهه های درگیری در مأرب منتشر شده است قدیمی است.

آنها فاش کردند: حضور «محمد الحرملی» رئیس آنچه منطقه هفتم نامیده می‌شد در این عکس در حالی که وی در اوایل ماه جاری میلادی بر اثر شدت جراحات وارده در جریان درگیری‌ها کشته شده است، دروغ رسانه‌های ائتلاف سعودی را برملا کرد.

کاربران و فعالان اجتماعی یمنی این خبر جعلی را رسوایی جدیدی دانستند که نتیجه معکوس داشته است به ویژه با توجه به تلاش ائتلاف سعودی برای بالا بردن روحیه افراد شکست خورده خود و فرار فرماندهان نظامی ارشد به خارج از یمن.

اجساد بی شمار کشته شدگان القاعده در جبهه‌های مأرب

منابع محلی در مأرب از اجساد زیاد کشته شدگانی که در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به هلاکت رسیده‌اند، خبر دادند و اعلام کردند این تروریست‌های القاعده در«جبل المشجح» و «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب کشته شده‌اند و در میان آنها عناصر القاعده با ملیت پاکستانی و افغانی به چشم می‌خورند.

این منابع اعلام کردند که بسیاری از سرکرده‌های القاعده در جریان جنگ در کنار نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های غرب شهر مأرب کشته شده‌اند که در میان آنها سه سرکرده بارز وجود دارد.

از جمله آنها می توان به کشته شدن «علی بن علی ناصر الطیاره» سرکرده تروریستی در البیضاء، «رهیب محمد ابوعلبه» کارشناس مواد منفجره و مین که هنگام کار گذاشتن مین به هلاکت رسیده است و نیز «مطلق علی مبارک الدوله الجهمی» است که به علت شدت جراحات وارده ناشی از جنگ در جبهه «الطلعه الحمراء» به هلاکت رسیده است، اشاره کرد.

احداث مراکز ائتلاف خارج از شهر مأرب

منابع محلی به ایجاد مقرهای نظامی نیروهای ائتلاف خارج از شهر مأرب پس از نزدیک شدن ارتش یمن به شهر مأرب خبر دادند و اعلام کردند که هدف جابجایی نیروها و مقرهای خود از شهر مأرب در آستانه فتح به دست نیروهای صنعاست.

ائتلاف سعودی دو مقر یکی در «شبوه » و دیگری در منطقه «الودیعه» دایر کرده است و این پس از نزدیک شدن ارتش یمن به مأرب به ویژه پس از تسلط بر «الطلعه الحمراء» است.

انتهای پیام/