شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#نیروهای مسلح

سردار عراقی‌زاده: هر زمان وزارت بهداشت درخواست کند آماده برپایی بیمارستان سیار هستیم


سردار عراقی‌زاده: هر زمان وزارت بهداشت درخواست کند آماده برپایی بیمارستان سیار هستیم

معاون بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت تختهای بیمارستانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم سردار محمد عراقی زاده معاون بهداشت و درمان ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: ما به مقابله با کرونا به دید یک رزمایش دفاع بیولوژیک نگاه کردیم. بعد مشاهده اولین موارد بیماری کرونا در ستاد کر نیروهای مسلح قرارگاهی برای مقابله با این بیماری شکل گرفت و متناظر این قرارگاه در سازمانها نیروهای مسلح هم شکل گرفت.

وی افزود: از زمان صدور فرمان رهبر انقلاب مبنی بر حمایت همه جانبه نیروهای مسلح از کادر بهداشت و درمان قرارگاه امام رضا با ریاست سرلشکر باقری تشکیل شد. در ذیل این قرارگاه نیز  10 کمیته برای تشکیل شد.

عراقی زاده ادامه داد: در روزهای ابتدایی با توجه کمبودهایی که در موارد محافظتی مثل ماسک وجود داشت، عزیزان ما درحوزه های امنیتی برای شکل انبارهای احتکار اقلام بهداشتی فعال شدند. در فضای مجازی هم اطلاعات غلطی منتشر می‌شد که این عزیزان با آن نیز برخورد کردند.

معاون بهداشت و درمان ستادکل گفت: در آن ایام بنا به درخواست وزارت بهداشت نیاز به ضد عفونی معابر داشتیم که توسط یگانهای نیروهای مسلح این کار انجام شد. همچنین نیاز بسیار بالایی به ماسک و مواد ضدعفونی کننده داشتیم که همه ظرفیت نیروهای مسلح بکارگرفته شد تا نیاز کشور بر طرف شود.

وی اظهار داشت: نیاز بود تا تحقیقات گسترده‌ای در زمینه کرونا انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی ارتش و سپاه تحقیقات گسترده ای انجام دادند که به نتایجی هم رسیده است. همچنین ما از ابتدا تلاش کردیم همه تلاش های نیروهای مسلح را مستند سازی کنیم تا بتوانیم در آینده از استفاده کنند.

سردار عراقی زاده تصریح کرد: ما در ابتدا کیت تشخیص کرونا را از خارج وارد می کردیم اما وزارت دفاع جز اولین سازمان هایی بود که کیت تشخیص کرونا را تولید کرد.

معاون بهداشت درمان ستاد کل با بیان اینکه به وزارت بهداشت اعلام کردیم آماده همکاری با این وزارتخانه برای مقابله با کرونا هستیم عنوان کرد: ما اعلام کردیم 100 درصد تخت‌های بیمارستان‌های نیروهای مسلح را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم و این امر تا امروز هم ادامه دارد و هم اکنون 2000 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری هستند. تا هر زمانی هم که لازم باشد این ظرفیت در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهدگرفت.

وی افزود : تا الان 15 بیمارستان سیار بنا به در خواست وزارت بهداشت برپا شده و ماموریت را انجام شده و بعد از گذر از پیک بیماری بیمارستان سیار جمع شده است. هفته گذشته هم با وزارت بهداشت صحبت کردم و گفتیم در هر نقطه ای لازم باشد آماده‌ایم بدون محدودیت بیمارستان‌های سیار را برپا کنیم. اما این موضوع منوط به در خواست وزارت بهداشت است.

عراقی زاده ادامه داد: همچنین ما آمادگی داریم بخش‌های نقاهتگاهی را آماده کنیم و سال گذشته 328 نقاهتگاه توسط نیروهای مسلح برپا شد اما همه جا از آن استقبال نشد اما این ظرفیت فراهم شد. ما در شهر شیراز یک بیمارستان پشتیبان که در یکی از ورزشگاه‌های شهر راه اندازی شده است و آماده خدمت رسانی است. در اصفهان هم نیروی زمینی سپاه یک بیمارستان سیار راه اندازی کرده است که مشغول خدمت رسانی است و ارتش هم یک بیمارستان با همکاری بنیاد برکت ایجاد کرده است.

معاون امداد و بهداشت ستاد کل اظهار‌داشت: در حوزه اعزام تیم‌های مراقبتی هم از ابتدا نیروهای مسلح آما ده به خدمت بودند و در حوزه پیشگیری شاهد اجرای طرح شهید سلیمانی بودید که این طرح توسط بسیج اجرا شد و همچنان ادامه دارد.

عراقی زاده با اشاره به تولیدات وزارت دفاع در جریان مقابله با کرونا عنوان کرد: وزارت دفاع از ابتدا وارد این حوزه شد و چند وقت پیش از واکسن فخرا رونمایی کرد که فاز اول آن با موفقیت پشت سرگذاشته شده است و امیدواریم فازهای بعدی را بتواند با موفقیت به پیش برود.

وی اظهار داشت: ناجا هم با کمک اطلاعات سپاه هم با احتکار اقلام بهداشتی مقابله کرد و هم در کنترل ترددها نقش بی نظیری داشت و تلاش های فراوانی انجام دادند.

 وی درباره تعداد نفرات بستری شده در بیمارستان‌های نیروهای مسلح گفت: تا کنون 54791 بیمار کرونایی را در بیمارستان های نیروهای مسلح بستری کرده‌ایم و در حال حاضر هم دو هزار بیمار روی تخت‌های ما بستری هستند. تعداد بیماری که امروز در بیمارستان‌های نیروهای مسلح بستری هستند بیشتر از تعداد بیمارانی است که در پیک اول و دوم بستری هستند.

معاون امداد و بهداشت ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح تا کنون 35 شهید مدافع سلامت را تقدیم کشور کرده اند.

انتهای پیام/