شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر بهداشت#بهزیستی#سالمندان#رفاه

نامه‌نگاری شریعتمداری با وزیر بهداشت برای تسریع در واکسیناسیون سالمندان و معلولان


نامه‌نگاری شریعتمداری با وزیر بهداشت برای تسریع در واکسیناسیون سالمندان و معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از رویه کُند واکسیناسیون معلولان و سالمندان، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مکاتبه‌ای را با نمکی وزیر بهداشت انجام داده است تا نسبت به سهمیه معلولان و سالمندان توجه شود.

محمد نفریه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا در ارتباط با اولویت‌های واکسیناسیون در کشور گفت: کادر درمان، سالمندان، معولان، بیماران روانی مزمن در مراکز نگهداری و همچنین جانبازان از گروه‌هایی هستند که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: همچنین رتبه بندی برای فاز اول واکسیناسیون گروه‌های اولویت دار از سوی ستاد ملی کرونا مشخص شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

نفریه با اشاره به اعلام وزارت بهداشت برای آغاز فاز دوم واکسیناسیون در سطح کشور افزود: روز گذشته خبری مبنی بر واکسیناسیون سالمندان بالای 60 سال و 70 سال به بالا و بیماران خاص اعلام شد و فراخوانی برای این موضوع شده است اما سوال اینجاست که هنوز فاز نخست واکسیناسیون به پایان نرسیده است چگونه قرار است فاز دوم واکسیناسیون آغاز شود؟

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از روند کند واکسیناسیون در مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار بود مددجویان در مراکز نگهداری در اولویت قرار بگیرند که با احتساب پرسنل مراکز حدود 70 هزار تا 75 هزار واکسن مورد نیاز است که قرار شد در فاز نخست بیست هزار نفر از سالمندان و معلولان در مراکز نگهداری واکسیناسیون شوند اما بر اساس آخرین آمار اخذ شده از  20 هزار دوز نیز 15 هزار نفر واکسیناسیون شده‌اند. 

وی با اشاره به پیک چهارم کرونا گفت: متاسفانه به دلیل تعلل برخی از دانشگاه‌ها در استانها شاهد تشدید کرونا و همچنین افزایش فوتی‌ها در مراکز نگهداری هستیم که این موضوع قابل پیگیری از سوی دستگاه‌های متخلف است. چرا که به دلیل این تعلل مراکز در معرض خطر و افزایش فوتی قرار دارند و اگر مصوبه ستاد ملی کرونا به طور دقیق انجام شود با این مشکلات روبرو نخواهیم بود.

نفریه ادامه داد: در همین زمینه شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مکاتبه‌ای را با نمکی وزیر بهداشت انجام داده است تا نسبت به سهمیه معلولان و سالمندان توجه شود. 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هنوز فاز نخست واکسیناسیون گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و معلولان به پایان نرسیده است و وزارت بهداشت بنا دارد فاز بعدی واکسیناسیون را آغاز کند و در همین ارتباط خلط مبحث شده است. چرا که هنوز بسیاری از معلولان و سالمندان واکسینه نشده‌اند و خطر مراکز نگهداری سالمندان و معلولان را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/