شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#شاخص بورس

شاخص بورس در فروردین ۱۴۰۰ چقدر افت کرد؟

افت ۸۸هزار واحدی شاخص بورس در فروردین ۱۴۰۰

شاخص بورس در فروردین ماه امسال با ۸۸هزار و ۱۱۷واحد کاهش، معادل ۶.۷۴درصد افت کرد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در فروردین ماه امسال طی ۱۸روز معاملاتی تعداد ۱۰۳میلیارد و ۹۲۵میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۹۲۶هزار و ۹۹۶میلیارد ریال در بیش از ۶میلیون و ۴۱۴هزار و ۴۴۹دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۳۱.۱۲، ۳۲.۴۷ و ۶۱.۱۲درصد کاهش را نسبت به ماه قبل خود(اسفند پارسال) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۸ میلیارد و ۲۰۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۵۹هزار و ۷۳۲میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۲.۷۳ و ۵۲.۳۸ درصد کاهش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۱ فروردین امسال با ۸۸هزار و ۱۱۷واحد کاهش، معادل ۶.۷۴درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۱۹هزار و ۵۹۰واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۸هزار و ۱۱۸واحد کاهش معادل ۱.۸۵ درصد افت کرد و رقم ۴۳۱هزار و ۶۸۴واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۸۰هزار و ۴۳۶واحد افت به رقم ۸۸۸هزار و ۶۶۳واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۳هزار و ۹۴واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۴۷۹هزار و ۶۵۴واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۸.۳۰ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۴.۷۳ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: تسنیم