شهر خبر

تقویت سیستم ایمنی و درمان فشار خون بالا با این چای خوشمزه

نوشیدن چای موز برای افرادی که با مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب مزمن، سیستم ایمنی ضعیف، فشار خون بالا، چاقی، و مشکلات التهابی مواجه هستند، می تواند مفید باشد.

تقویت سیستم ایمنی و درمان فشار خون بالا با این چای خوشمزه

به گزارش سلام نو به نقل از سیمرغ ،چای موز ممکن است ترکیبی از دو آیتم غیرمرتبط به نظر برسد، اما به طرز شگفت انگیزی خوشمزه است. چای موز اخیرا به عنوان یک نوشیدنی برای کمک به خواب بهتر شاهد افزایش محبوبیت خود بوده است. افراد بسیاری معتقدند که نوشیدن چای موز پیش از زمان خواب می تواند به تسکین اعصاب و بهبود شرایط خواب کمک کند. چای موز می تواند فواید دیگری مانند بهبود خلق و خو، سلامت قلب و مدیریت کاهش وزن را نیز ارائه کند.
 چای پوست موز حتی می تواند از قدرت بیشتری برخوردار باشد.پوست موز سرشار از مواد مغذی است، از این رو، می تواند قدرت این چای را افزایش داده و میزان ضایعات میوه را نیز کاهش دهد.
چای موز سرشار از پتاسیم، ویتامین B۶، منگنز و منیزیم است. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا، یک موز رسیده اندازه متوسط جوشیده در آب حاوی ۲۹۳ میلی گرم پتاسیم، ۰.۳ میلی گرم ویتامین B۶، و ۲۴.۶ میلی گرم منیزیم است. با این وجود، این ارقام با توجه به روش تهیه می توانند متفاوت باشند.

نوشیدن چای موز برای افرادی که با مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب مزمن، سیستم ایمنی ضعیف، فشار خون بالا، چاقی، و مشکلات التهابی مواجه هستند، می تواند مفید باشد.

سطوح بالای تریپتوفان، سروتونین و دوپامین در چای موز ممکن است با بهبود شرایط خواب، کاهش بی خوابی، و به طور کلی خواب آرامش بخش و بدون وقفه مرتبط باشد. این مواد شیمیایی به میزان زیاد در پوست میوه موز وجود دارند، اما در خود میوه اینگونه نیست. هرچه مدت زمان بیشتری کل پوست و میوه موز دم بکشد، میزان بیشتری از این مواد مغذی در نوشیدنی وجود خواهد داشت.

نوشیدن یک فنجان چای موز پیش از خواب ممکن است سطوح هورمون های استرس را کاهش داده و به خواب آرامش بخش و بدون وقفه کمک کند. اگرچه مطالعاتی که این دو را به طور مستقیم با هم پیوند دهند، وجود ندارند، اما یک مطالعه نشان داد که غذاهای کاربردی می توانند به بهبود خواب کمک کنند. موز حاوی بسیاری از عناصر از جمله پتاسیم و تریپتوفان است.
چای موز شاید به دلیل محتوای پتاسیم خود شناخته شده باشد که می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کرده و فشار خون را کاهش دهد. به عنوان یک گشادکننده رگ های خونی، پتاسیم نه تنها می تواند تعادل مایع در بدن را تنظیم کند، بلکه ممکن است با کاهش تنش در سرخرگ ها و رگ های خونی دیگر، فشار روی دستگاه قلبی‌عروقی را کاهش دهد.

دوپامین و سروتونین موجود در چای موز می تواند به تنظیم سطوح هورمونی و تقویت خلق و خو کمک کند زیرا آنها انتقال دهنده های عصبی احساس خوب هستند. افزودن چای موز به رژیم غذایی ممکن است یک درمان طبیعی و سالم برای تقویت خلق و خو باشد.