شهر خبر

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه ها در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

بالندگی صنعت نمایشگاهی در گرو رفع موانع تولید

گلی پور گفت: صنعت نمایشگاهی وابستگی کاملی به تولید و صنعت کلان کشور دارد.

نمایشگاه بالندگی صنعت نمایشگاهی در گرو رفع موانع تولید

صنعت نمایشگاهی به‌عنوان معرف دستاوردها و تولیدات صنعتی کشور نقش حائز اهمیتی در توسعه صادرات و بازاریابی‌های جدید دارد. از همین رو فعالیت این بخش نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اشتغالزایی و در نهایت بهبود معیشت مردم دارد. کارشناسان بر این باورند که تولید و فروش با بازاریابی حاصل می‌ شود و اگر قصد داریم به این مهم اهمیت دهیم باید در گام نخست به بازاریابی خوب در آن صنف و صنعت توجه کنیم.

در همین راستا خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در خصوص اهمیت فعالیت صنعت نمایشگاهی در ارائه تولیدات داخلی به دنیا گفتگویی را با حمید گلی پور، عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان همدان ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

وضعیت سایت همدان پس از شیوع ویروس کرونا

حمید گلی پور اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی در استان همدان با شیوع ویروس کرونا به طور کامل دستخوش تغییرات عمده ای شد. این ویروس موجب وارد آمدن ضرری در حدود ۴ میلیارد تومان به صنعت نمایشگاهی استان شد اما با هماهنگی های به وجود آمده میان شرکت نمایشگاه های همدان، سازمان صمت و ستاد مقابله باکرونای استان به پروتکل های توافق شده ای رسیدیم و بر اساس همین توافق و پس از گذر از دوران تعطیلی فعالیت های نمایشگاهی در سطح کشور، موفق شدیم که ۱۰ عنوان رویداد نمایشگاهی را برگزار کنیم.

حمید-گلی-پور-نمایشگاه-همدان

وی افزود: این رویدادها به صورت کاملا تخصصی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شدند. این پروتکل ها به شدت سختگیرانه بودند. در همین راستا ما از نظر رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی دستگاه برتر استان در سال گذشته انتخاب شدیم. ما از این طریق اثبات کردیم که می توان در کنار برگزاری رویدادهای نمایشگاهی پروتکل ها را نیز رعایت کرد. لازم به ذکر است که پس از برگزاری این رویدادها حتی یک مورد ابتلا به کرونا در میان غرفه داران، بازدیدکنندگان و کارکنان نمایشگاهی استان گزارش نشد.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی در ادامه گفت: این رویه در سال جاری نیز پیگیری خواهد شد. خوشبختانه با همکاری و مدیریت تمام نهاد ها و سازمان های متولی و تدابیر شرکت نمایشگاه های استان و با توجه به تمام مشکلات و چالش هایی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرد ما تعدیل نیرو نداشتیم و خوشبختانه به مرز ورشکستگی کشیده نشدیم. امیدواریم تا اواخر اردیبهشت شرایط کرونایی کشور به نارنجی و زرد تغییر وضعیت دهد تا بتوانیم رویدادهای سال جاری را نیز با موفقیت و حفظ سلامت مردم برگزار کنیم.

گلی پور در ادامه به تدوین تقویم نمایشگاهی همدان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تقویم برگزاری ۲۴ عنوان رویداد برای سال جاری برنامه ریزی شده است. اولین رویداد این تقویم نمایشگاهی نیز از از انتهای اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

آخرین جزییات از ساخت سایت جدید استان همدان

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ساخت سایت جدید نمایشگاهی استان همدان اشاره کرد و گفت: بنا به دلایل متععد ساخت سایت جدید با وقفه ای طولانی مدت مواجه شده بود. خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خجسته ای در ساخت این سایت رخ داد. در همین راستا سال گذشته موفق شدیم منابع مالی پروژه را تعریف کنیم. سهامداران نیز ملزم شدند که آورده جدیدی داشته باشند. تا این لحظه ساخت سایت جدید نمایشگاهی استان همدان حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. امیدواریم که این سایت تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به افتتاح و بهره برداری برسد.

گلی پور افزود: این سایت نمایشگاهی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و در ورودی شهر همدان تاسیس شده است. فاز اول این سایت سالنی ۸۵۰۰ متری است که عملیات ساخت آن تقریبا رو به پایان است. پارک مشاهیر و اقوام نیز در این سایت جانمایی خواهد شد. چند سوله نیز برای برگزاری نمایشگاه های دائمی در نظر گرفته شده است. استراتتژی های خوبی برای سایت جدید تدوین شده است که به احتمال قوی بسیاری از آن ها در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

افق صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در ادامه به افق صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: متاسفانه با توجه به شرایط موجود نمی توان چشم انداز روشنی را برای صنعت نمایشگاهی کشور متصور بود. بسیاری از سایت های استانی به طور کامل ورشکست شده اند و بسیاری از فعالان نمایشگاهی کشور اعم از برگزارکنندگان و غرفه سازان و... نیز آسیب های جدی را متحمل شده اند. متاسفانه حمایت خاصی نیز از فعالان صنعت نمایشگاهی توسط دولت و متولیان این صنعت انجام نشد. با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشور نیز در شرایط خاصی است و تولید در کشور در بدترین شرایط به سر می برد نمی توان افق روشنی را نه تنها برای صنعت نمایشگاهی بلکه برای تمام صنایع و اصناف کشور متصور بود.

وی افزود: صنعت نمایشگاهی وابستگی کاملی به تولید و صنعت کلان کشور دارد. در همین راستا امیدواریم تحریم های ظالمانه که علیه کشور وضع شده است لغو شوند تا فضا برای اقتصاد کشور باز شود و با رفع موانع تولید در سال ۱۴۰۰ شاهد بروز تحول و رشد صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۱ باشیم. البته در سال جاری دو سیگنال احیای برجام و انتخابات ریاست جمهوری نیز به تمام صنایع و بازار های کشور مخابره شده است. احیای دوباره برجام بدون شک تاثیر مستقیمی بر ایجاد روابط بین المللی کشور ما با دیگر ممالک جهان خواهد شد. اگر برجام مجددا احیا شود و شیوع ویروس کرونا نیز با واکسیناسیونی که آغاز شده مدیریت شود می توان شاهد رشد و اعتلای صنعت نمایشگاهی بود.

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران در پایان گفت: وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر به طور ویژه ای به تحریم ها وابسته هستند. اگر این تحریم ها لغو نشوند علی رغم وجود انتخابات ریاست جمهوری و فرض احیای برجام نیز نمی توان آینده روشنی برای اقتصاد و صنعت کشور تصور کرد.