شهر خبر

مهران‌پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت ۸ تا ۱۰ تیم را دارد/ سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد


مهران‌پور: لیگ برتر والیبال ظرفیت 8 تا 10 تیم را دارد/ سرمربی تیم ملی بعد از المپیک باید ایرانی باشد

مشاور فنی پیشین تیم ملی والیبال اعتقاد دارد بعد از بازی‌های المیپک توکیو باید یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی والیبال کشورمان را عهده‌دار شود.

حسینعلی مهران‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد حضور تیم ملی ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: المپیک با سایر تورنمنت‌های ورزشی کاملاً متفاوت است. در تیم ملی ایران، بازیکنان باتجربه و جوان زیادی وجود دارند که می‌توانند ترکیبی ایده‌آل را تشکیل دهند. تیم ملی، مربی توانمندی دارد، ولی زمان کم است. با توجه به شیوع کرونا هم نمی‌توان مثل همیشه تمرین کرد.

مشاور فنی پیشین تیم ملی والیبال ادامه داد: بازی‌های تدارکاتی، نقشی تعیین‌کننده در آماده‌سازی تیم ملی دارند، ولی در شرایط فعلی، برگزاری بازی دوستانه، کار ساده‌ای نیست. با این حال در کشورهای اروپایی به دلیل مسافت کم بین کشورها و فرهنگ متفاوت، برگزاری بازی‌های‌ دوستانه، راحت‌تر است.

سرمربی پیشین تیم والیبال پیکان در مورد هدایت تیم ملی پس از المپیک توکیو گفت: سرمربی تیم ملی والیبال پس از المپیک، باید یک ایرانی باشد. مربیانی در ایران وجود دارند که می‌توانند این مسئولیت را قبول کنند. مربیان ما نیز باید در پست سرمربیگری تیم ملی، کسب تجربه کنند. اگر مربی ایران، همیشه کنار سرمربی خارجی بنشیند، پیشرفت نخواهد کرد و باید تجربه هدایت تیم ملی را نیز پیدا کند.

وی در مورد برگزاری لیگ برتر والیبال تصریح کرد: لیگ برتر ظرفیت هشت تا 10 تیم را دارد. با شرایط اقتصادی فعلی که امکان استخدام بازیکن سطح بالای خارجی وجود ندارد، برای بهتر شدن لیگ و اینکه شاهد بازی‌های یکطرفه و تفریحی نباشیم، لیگ ظرفیت حداکثر 10 تیم را دارد. در این شرایط، بازیکنان، تحت فشار قرار می‌گیرند و می‌توانیم انتظار ظهور استعدادهای جدید را داشته باشیم. وقتی تعداد تیم‌ها زیاد باشد، مهارت‌های بازیکنان ارتقا پیدا نمی‌کند.

مهران‌پور در مورد دلیل قهرمان نشدن تیم شهرداری ارومیه در تاریخ لیگ برتر والیبال گفت: ارومیه را پایتخت والیبال ایران می‌دانند. ارومیه، بازیکنان شاخص و خوبی دارد که زیر نظر مربیان کاربلد، رشد کرده‌اند. ارومیه، چندین مربی بومی بسیار خوب دارد که برای استفاده از تمام ظرفیت و توانایی آنها، نیاز به همدلی وجود دارد. ارومیه، پتانسیل بالایی در والیبال دارد که باید به بهترین شکل از آن استفاده شود. ارومیه، همه عوامل لازم برای قهرمانی را دارد، ولی وقتی به این هدف نمی‌رسد. این یعنی یک جایی از کار، ایراد دارد.

انتهای پیام/