هادی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره شرایط استقلال اظهار داشت: استقلال با حضور فرهاد مجیدی کاملا متحول شده و این تحول در بازی این تیم و عملکرد بازیکنان کاملا مشهود است. استقلال در بازی برگشت مقابل الدحیل فوتبالی منطقی و هوشمندانه را ارائه داد. الدحیل یکی از تیم های قدرتمند در غرب آسیا است که می تواند یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی هم باشد این تیم در ظاهر نماینده کشور قطر است اما در واقع فراآسیایی است و از بازیکنان خارجی تاثیرگذاری بهره می برد. اینکه استقلال در یک بازی مقابل الدحیل شکست خورد و در بازی بعدی متوقف شد نشانه ضعف استقلال نیست بلکه از قدرتمندی الدحیل است. با این حال اگر اشتباه داوری در بازی دوم استقلال و الدحیل رقم نمی خورد قطعا شاگردان فرهاد مجیدی می توانستند با پیروزی از این بازی خارج شوند.

او درباره شانس استقلال برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: هنوز هم شانس استقلال برای صعود دست خودش است و نتایجی که در مقابل الاهلی و الشرطه کسب می کند می تواند صعود تیم را قطعی کند. در صورتیکه بازیکنان این تیم تمرکز خود را از دست ندهند و استرس نتیجه نگرفتن نداشته باشند استقلال حتی این شانس را دارد که به عنوان تیم اول از گروهش بالا برود.

مدافع اسبق استقلال درمورد عملکرد خط دفاعی این تیم بیان کرد: اینکه مدافعان استقلال در دو بازی اخیر مقابل الدحیل عملکرد چندان خوبی نداشته اند نشانه ضعف آنها نیست، هر بازیکنی توانمندی مشخصی دارد و باید این را قبول کنیم که سطح کیفی مهاجمان الدحیل از بازیکنان ایرانی بیشتر است. اغلب بازیکنان الدحیل سابقه بازی در لیگ های خوب دنیا را دارند و نباید به خاطر عملکرد مدافعان استقلال در مقابل آنها چشم مان را روی همه چیز ببندیم و بی محابا از آنها انتقاد کنیم .

شکوری با بیان اینکه فوتبال ایران از نظر امکانات و سخت افزار حتی از فوتبال آسیا هم عقب‌تر است گفت: نبرد استقلال و الدحیل نبرد برابری نبود، تیم های ایرانی سالهاست از نظر سخت افزار و امکانات از تیم های آسیایی هم عقب افتاده اند اما ما چون بازیکنان با کیفیتی داریم سطح توقعات مان از تیم های ایرانی زیاد است اما باید انتظارات را با امکانات و شرایط باشگاه های ایرانی هماهنگ کنیم.

شکوری با اشاره به تاثیرات مثبتی که مجیدی روی استقلال داشته خاطرنشان کرد: در اینکه مجیدی توانسته استقلال را از نظر فنی متحول کند شکی نیست، مجیدی بازیکن بزرگ و با تجربه ای بوده و الان هم در مربیگری پخته تر از قبل شده است. حضور افرادی مثل فراز کمالوند در کادر فنی استقلال نشان می دهد که مجیدی بیشتر از قبل به هم فکری و کار تیمی روی آورده که خود همین اتفاق هم نکته مثبتی محسوب می شود.

او گفت: استقلال در حال حاضر فوتبال چشم نواز و شادابی را به نمایش می گذارد که قطعا عملکرد کادر فنی روی این موضوع موثر بوده است. مجیدی توانسته اعتماد به نفس و شادابی را به بازیکنان استقلال برگرداند تا دوباره توانایی ها و قابلیت های این بازیکنان بروز پیدا کند. 4