اعدام نشدن دزد خیابانی که آدم کشت! / جوان تهرانی مچ دزدان را گرفته بود!

قاتل جوان که یک سارق حرفه ای بود در یک قدمی چوبه دار بخاطر ماه مبارک رمضان از اعدام بخشیده شد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، 28 آبان سال 92  دو مرد پای در کلانتری 167 دولت آباد گذاشتند و یکی از آنها از زورگیری و سرقت گوشی موبایلش از سوی 2 جوان موتور سوار خبر داد.

مرد جوان که عدنان نام دارد به ماموران گفت: سوار بر خودرویم در بلوار قدس بلوار منطقه دولت آباد بودم که 2 جوان سوار بر موتور آپاچی با تهدید چاقو و گاز اشک آور جلوی راهم را بستند و اقدام به سرقت گوشی موبایل و پول های نقدم کردند پا به فرار گذاشتند که در مسیر ماجرا به سراغ دوستم رفتم و با هم به کلانتری آمدیم.

قتل پس از سرقت از مرد جوان

عدنان و دوستش پس از خارج شدن از کلانتری سوار بر خودروی پرایدش شروع به حرکت کرد اما وقتی به نزدیکی میدان قدس منطقه دولت آباد رسد دزدان موتور سوار را که در کنار خیابان ایستاده بودند مشاهده کرد و در ادامه عدنان پس از پارک کردن خودرویش به سراغ دزدان گوشی موبایلش رفت که در این صحنه بین عدنان و دزدان درگیری رخ داد و یکی از سارقان با چاقو ضربه ای به عدنان زد و عدنان غرق خون روی زمین افتاد و سارقان چاقوکش با سرعت پا به فرار گذاشتند.

همین کافی بود تا تیمی از ماموران کلانتری پای در صحنه درگیری گذاشتند و ماموران وقتی پای در صحنه جرم گذاشتند با جسد خونین عدنان که دقایقی پیش برای شکایت از دزدان گوشی موبایلش پای در کلانتری گذاشته بود روبرو شدند.

بازداشت سارقان قاتل

خیلی زود ماموران طرح مهار را در منطقه به اجرا گذاشتند و خودروهای گشتی و موتورهای گشت پلیسی در منطقه دولت آباد به جستجو پرداختند تا اینکه تیمی از ماموران به 2 جوان موتور سوار مشکوک شدند و دستور ایست برای آنها صادر شد و 2 پسر جوان با خونسردی کنار خیابان توقف کردند و زمانیکه یکی از آنها از روی موتور پیاده شد چاقوی خونی از جیبش بیرون افتاد و همین کافی بود تا راز چاقوکشی مرگبار آنها فاش شود.

تیم پلیسی در ادامه بازرسی بدنی از متهمان چند گوشی سرقتی نیز به دست آوردند و متهمان به سرقت هایشان اعتراف کردند و دوست عدنان که شاهد درگیری مرگبار بود وقتی پیش روی 2 سارق بازداشت شده قرار گرفت آنها را همان عاملان قتل عدنان معرفی کرد.

اعتراف به قتل

عامل این درگیری مرگبار به ماموران گفت: روز حادثه چند سرقت موبایل انجام دادیم و آخرین سوژه مان عدنان بود که یک ساعت پس از سرقت، عدنان به سراغمان آمد و با هم درگیر شدیم، باور کنید من قصد کشتن نداشتم و فقط می خواستم از دست او فرار کنم که برایش چاقو کشیدم.

پرونده امیر پس از قتل برای صدور حکم نهایی به شعبه 71 داگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و امیر و همدستش برای صدور حکم پای میز محاکمه قرار گرفتند و این د رحالی بود که اولیای دم برای قاتل فرزندشان درخواست قصاص داشتند.

امیر پشت تریبون دفاع قرار گرفت و در حالیکه اشک می ریخت گفت: من قصد کشتن نداشتم و روز قتل دزدی کرده بودیم و وقتی عدنان ما را شناسایی کرد برای فرار از دست او دست به چاقو شدم و ناخواسته دست به خون عدنان آلوده شد.

بخشش بخاطر ماه رمضان

قضات امیر را با توجه به اعترافات و شواهد پلیسی و درخواست اولیای دم به قصاص نفس – اعدام – محکوم کردند و این حکم در دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

پسر جوان در یک قدمی چوبه دار قرار داشت که تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی دکتر محمد شهریاری با برگزاری جلسه ای موفق به گرفتن رضایت از اولیای دم شدند.

بنا بر این گزارش، خانواده عدنان با حضور در دادسرای امور جنایی تهران عنوان کردند به خاطر رضای خدا و ماه رمضان از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند و پرونده برای بررسی جرم از جنبه عمومی به دادگاه ارجاع و امیر بار دیگر مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.