شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#یورو#کاهش قیمت
عرضه و قیمت با هم بالا رفتند

ترمز کاهش قیمت دلار و یورو در بازار رسمی ارز + جدول

کدخبر: 408112
اقتصاد نیوز:با وجود آنکه حجم عرضه در بازار متشکل بالاتر از 24 روز کاری گذشته بود اما روند نزولی قیمت دلار و یورو در این بازار و سامانه سنا تدوام نداشت و قیمت در این دو بازار افزایشی بود.

به گزارش اقتصاد نیوز، در دومین روز هفته بازار متشکل ارزی با رشد قیمت روبرو بود. این در حالی است که در این بازار روند قیمت ها نزولی بود اما امروز این روند ترمز کرد. توفق مسیر نزولی در شرایطی رخ داد که حجم مبادلات این دو ارز بالای متوسط 24 روز کاری قرار داشت.

قیمت دلار متشکل، سنا و آزاد

در پایان معاملات امروز بازار متشکل قیمت متوسط دلار نسبت به روز قبل 6 تومان رشد کرد و روی رقم 23 هزار و 135 تومان قرار گرفت. نرخ انتهایی دلار در سامانه سنا نیز 2 تومان افزایش یافت و روی رقم 23 هزار و 373 تومان ایستاد. با توجه به تعطیلی بازار رسمی ارز در ساعت سه بعد از ظهر شکاف قیمت در این بازار با قیمت دلار بازار حدود 500 تومان معادل 2.1 درصد محاسبه شد. اندازه شکاف در روز گذشته در حوالی 1.9 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف قدری بزرگ شد.

J13

حجم مبادلات دلار بازار متشکل

حجم مبادلات دلار نیز نسبت به روز شنبه 9 درصد افزایش یافت و روی رقم 6 میلیون و 127 هزار قرار گرفت. متوسط حجم مبادلات در 24 روز کاری گذشته 4 میلیون و 285 هزار برآورد می شود. بر این اساس حجم مبادلات در روز یکشنبه بالای متوسط 24 روز کاری بود.

قیمت یورو در بازار عمده فروشی و خرده فروشی

قیمت متوسط یورو متشکل در معاملات روز یکشنبه نسبت به روز گذشته 38 تومان افزایش یافت و روی رقم 27 هزار و 719 تومان قرار گرفت. نرخ یورو در سامانه سنا نیز 3 تومان افزایش یافت و روی رقم 27 هزار و 977 تومان ایستاد.

 قیمت یورو بازار آزاد نیز نسبت به روز گذشته 48 تومان رشد کرد و روی 28 هزار و 831 تومان بود. بر این اساس اختلاف بین یورو بازار آزاد و سامانه سنا 854 تومان معادل حدود 3 درصد به دست می‌آید. اندازه این شکاف در روز گذشته حدود 2.9 درصد بود، در نتیجه اندازه شکاف یورو قدری بزرگ شد.

حجم عرضه یورو در بازار متشکل

حجم مبادلات یورو با 7 درصد افزایش نسبت به روز گذشته 2 میلیون و 522 هزار گزارش شد. متوسط حجم مبادلات یورو نیز در بازه 24 روز کاری حوالی یک میلیون و 627 هزار به دست می‌آید.با این حساب حجم مبادلات روزانه یورو نیز بالای متوسط 24 روز کاری گذشته بود.

J12