شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#آلمان

زنگ خطر برای حزب آنگلا مرکل

مرکل

درحالیکه آلمان به تدریج برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور آماده می‌شود، نظرسنجی‌ها از کاهش مقبولیت حزب صدراعظم آلمان و پیشتازی سبزها برای نخستین بارحکایت دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی جدیدی که روز یکشنبه منتشر شد حزب سبز آلمان از حزب «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور محبوبیت بیشتری کسب کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» طبق نظرسنجی «گروه تحقیقاتی کانتار»، سبزها با کسب  ۲۸٪ آرا نسبت به گذشته ۶ درصد رشد داشتند. این در حالی است که حزب محافظه کار دموکرات‌های مسیحی مرکل (CDU)  و حزب اتحادیه سوسیال مسیحی (CSU) با ۲ درصد کاهش به ۲۷ درصد رسیدند.

مقبولیت سوسیال دموکرات‌ها (SPD) که در یک دولت ائتلافی با محافظه کاران قدرت مشترک دارند نیز به ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد. این کمترین میزان مقبولیت برای این حزب از آگوست ۲۰۱۹  به این سو بود. این نظرسنجی با مشارکت ۱۲۲۵ نفر خلال ۱۵ تا ۲۱ آوریل انجام شد.

حزب سبزهای آلمان همچنین «آنلنا بایرباک» را به عنوان نامزد خود برای تععین صدر اعظم بعدی این کشور در انتخابات سپتامبر معرفی کرده است. از ائتلاف سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی نیز «ارکین لاشت» نامزد صدر اعظمی آلمان است. مردم آلمان قرار است تا چندی دیگر جایگزین آنگلا مرکل را که بیش از ۱۵ سال است قدرت را در دست دارد انتخاب کنند.

انتخابات سپتامبر، نه‌تنها برای آلمان بلکه برای اروپا مهم است. رهبری جدید بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی قاره سبز و یکی از حامیان اصلی ارزش‌های دمکراتیک، در دورانی انتخاب می‌شود که جنبش‌های پوپولیستی و ناسیونالیستی در حال قدرت گرفتن  هر چه بیشترهستند.

منبع: فارس