شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ#همزمان

نقش حضرت خدیجه(س) در ترویج فرهنگ و معارف اسلام در اوگاندا تبیین شد

نقش حضرت خدیجه(س) در ترویج فرهنگ و معارف اسلام در اوگاندا تبیین شد

همزمان با سالگرد رحلت بانوی اول اسلام، نقش حضرت خدیجه(س) در تقویت، ترویج و انتشار فرهنگ و معارف اسلام با اجرای دو برنامه رسانه‌ای و دانشگاهی در اوگاندا تبیین و تشریح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با سالگرد رحلت بانوی اول اسلام، نقش سرنوشت ساز و حیاتی حضرت خدیجه(س) در تقویت، ترویج و انتشار فرهنگ و معارف اسلام ناب و تحقق اهداف مبعث پیامبر اکرم(ص) با اجرای دو برنامه رسانه‌ای و دانشگاهی برای جامعه آقایان و بانوان اوگاندا تبیین و تشریح شد.

در جریان برگزاری کارگاه آموزشی رمضان شناسی که به همت رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا و دانشگاه بین‌المللی متوروپلیتنت اوگاندا برگزار می‌شود، تبلیغات دینی بانوی اول اسلام، بیماری و وصیت‌نامه حضرت خدیجه(س)، نقش تعیین کننده ایشان در تبلیغ اسلام و ... مطرح شد.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در اوگاندا در نمازجمعه دانشگاه بین‌المللی مترو پُلیتنت اوگاندا طی سخنانی برای دانشجویان، به تشریح نقش حضرت خدیجه(س) در انتشار و توسعه اسلام و معرفی ابعاد شخصیت همسر گرامی رسول اکرم (ص) پرداخت.    

وی با اشاره به برخی فضائیل اخلاقی حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: اُم المومنین بانوی اول اسلام که قبل از ازدواج با نبی اکرم(ص) نیز طاهره نیز نامیده می‌شد، شش فرزند از جمله حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان اُم ابیها و اُم الائمه (ع) بدنیا آورد.

قزلسفلی با اشاره به فضائل و مناقب بانوی اول اسلام بیان کرد: اگر شخصیت حضرت خدیجه (س) آنچنان که بوده است به عنوان الگو و سرمشق ترسیم و شناخته شود، می‌تواند تحولات معجزه آسائی در جهان اسلام ایجاد کند.

شکیب زیوا، امام جماعت دانشجویان مسلمان دانشگاه بین المللی مترو پلیتنت در بخشی از سخنان خود به بیان نکاتی پیرامون نقش حضرت خدیجه(س) در حفظ و تقویت اقتصادی و اجتماعی نهضت پیامبر اکرم (ص) پرداخت.

همچنین، مقاله‌ای با عنوان «بزرگداشت رحلت بانوی اول اسلام» در رسانه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی اوگاندا و جورنالیست‌های آفریقا، روزنامه هملند، مطالعات ایران و آفریقا، اینستاگرام، اخبار آفریقا تلگرام، واتس آپ و ...  منتشر شد.

انتهای پیام