شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستانی#مقامات

نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی


نخستین سفر مقامات پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمانی

برای نخستین بار پس از لغو سفر هیئت پارلمان پاکستان و در آستانه نشست استانبول، نماینده ویژه اسلام‌آباد برای رایزنی درباره روند صلح و مسایل امنیتی وارد کابل شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد صادق» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان برای رایزنی درباره روند صلح، وضعیت امنیتی و مسایل مربوط به دو کشور در رأس یک هیئت بلندپایه برای سفری 2 روزه به کابل آمد.

این نخستین سفر یک مقام پاکستانی به کابل پس از لغو سفر هیئت پارلمان این کشور به ریاست «اسد قیصر» رئیس پارلمان پاکستان به دلایل «امنیتی» است.

دو هفته پیش یک هیئت 9 نفره از پارلمان پاکستان قرار بود از کابل دیدن کند اما هواپیمای آن‌ها به دلیل آنچه مسایل امنیتی عنوان شد اجازه فرود در فرودگاه کابل نیافت.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که نشست استانبول پس از 2 بار تعویق قرار است پس از ماه رمضان برگزار شود اما طالبان هنوز تمایلی برای حضور در آن ابراز نکرده است همچنین رئیس جمهور افغانستان به دولت پاکستان هشدار داده است.

اشرف غنی چند روز قبل تاکید کرد که پاکستان باید سیاست برد یا باخت را انتخاب کند، آینده آنها با ما مرتبط است. اگر دست دوستی دهند از مسیر افغانستان به آسیای مرکزی دسترسی خواهد داشت.

وی هشدار داد که اگر پاکستان سیاست باخت یعنی تداوم جنگ را انتخابات کند و افغانستان آباد نباشد، هرگز به آسیای مرکزی نخواهد رسید.

رئیس جمهور افغانستان گفته بود که اسلام‌آباد باید به جنگ اعلام نشده علیه افغانستان پایان دهد.

انتهای پیام/.