به گزارش پایگاه خبری نشان :

هنگامی که دچار ریزش مو می‌شوید تشخیص عادی بودن آن کار دشواری است همچنین باعث کم پشت شدن مو‌های شما می‌شود و رشد مجدد مو‌ها را تعویق می‌اندازد. با این مطلب زیبایی موهایتان را بدست بیاورید.

انسان با ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مو در پوست سر خود به دنیا می‌آید. طبق گزارش آکادمی پوست آمریکا (AAD) از بین رفتن ۵۰ تا ۱۰ تار مو در روز کاملا طبیعی است.

مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست سر شما رشد می‌کند. خون موجود در پوست سر شما به فولیکول می‌رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تأمین می‌کند که به رشد مو کمک می‌کند.

هنگامی که مو‌های شما رشد می‌کنند به پوشت سر فشار می‌آورند و از کنار غده چربی عبور می‌کنند و روغن این غده است که باعث براق و نرم شدن مو‌های شما می‌شود.

ژنتیک در حفظ رشد سالم مو نقش دارد، اما عوامل دیگری نیز در رشد و تقویت مو‌های شما تاثیر گذار هستند. اما باید به یاد داشته باشید که هیچ معجون و دارویی وجود ندارد که موجب رشد فوری مو‌های شما شود، اما راهکار‌هایی وجود دارد که می‌تواند به تقویت رشد موهایتان کمک کند.

۱. از رژیم‌های غذایی محدود کننده پرهیز کنید

رژیم غذایی محدود می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد. وقتی بدن شما تحت استرس قرار می‌یگرد و از طرفی شما از رژیم‌های محدود کننده پیروی می‌کنید رشد مو به سرعت متوقف می‌شود.

۲. میزان پروتئین دریافتی خود را بررسی کنید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مو مطلب است و به طور کلی مصرف روزانه ۵۰ گرم پورتئین و یا بیشتر را توسط پزشکان توصیه شده است

۳. محصولات مراقبت از موی کافئین دار استفاده کنید

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که کافئین دارای اثرات تقویت کننده رشد مو است. کافئین می‌تواند به رشد مو‌های جدید در سطح مولکولی، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند.

۴. از روغن‌های اساسی استفاده کنید

روغن‌های اساسی نه تنها دارای رایحه‌ای خوب هستند بلکه می‌توانند به رشد مو نیز کمک کنند. استفاده از روغن‌های دانه کدو تنبل، روغن جوجوبا، روغن نعنا و روغن رزماری در ترمیم و افزایش رشد مو بسیار موثر است.

۵. مصرف ویتامین‌ها و موا مغذی را بیشتر کنید

ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. این شامل:

بیوتین

ویتامین سی

ویتامین دی

ویتامین E

فلز روی

آهن

امگا ۳ و امگا ۶،

۶. پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژ پوست سر می‌تواند به تقویت آرامش و تسکین استرس کمک می‌کند، اما می‌تواند به تقویت سلامت مو‌ها منجر شود. ماساژ روزانه ۴ دقیقه پوست سر به اتساع رگ‌های خونی زیر پوست کمک می‌کند و باعث ضخیم‌تر شدن مو‌ها و کمتر آسیب دیدن آن‌ها می‌شود

۷. از درمان پلاسمای غنی از پلاکت استفاده کنید

این درمان که به نام PRP نیز شناخته می‌شود از طریق تزریق غلیظ پلاکت‌های خود بیمار به پوست سر برای ترمیم و تسریع رشد مو استفاده می‌شود. پلاکت نوعی پروتئین است که از DNA استخراج می‌شود.

۸. استفاده ار وسایل گرمایشی مو را محدود کنید

استفاده از وسایل حرارتی و حالت دهنده مو مانند سشوار و اتومو می‌تواند به مو‌های شما آسیب برساند و باعث شکستگی آن‌ها شود. پایین آوردن تعداد دفعات استفاده از این وسایل و کاهش دمای آن‌ها می‌تواند میزان آسیب مو‌ها را پایین بیاورد.

۹. برای استفاده از ماینوکسیدیل با پزشک مشورت کنید

از این ماده برای درمان ریزش موی ارثی در پشت سر استفاده می‌شود. برای استفاده از ماینوکسیدیل با پزشک مشورت کنید، زیرا برای همه مفید نیست و دیدن نتایج آن ۴ ماه زمان می‌برد.

۱۰. مو‌های خود را کمتر رنگ کنید

هنگامی که مو‌های خود را رنگ می‌کنید مواد شیمیایی بافت آن‌ها را تغییر می‌دهند این فریاند باعث ایجا فشار به مو و ازبین رفتن آن می‌شود کاهش انجام این کار می‌تواند به کاهش شکستن مو‌ها و رشد سریع آن‌ها کمک می‌کند.