شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ارمنستان#رئیس جمهور#قره باغ

رایزنی تلفنی رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه با مقامات ارمنستان


رایزنی تلفنی رئیس جمهور و وزیر دفاع روسیه با مقامات ارمنستان

ولادیمیر پوتین و نیکول پاشینیان و همچنین وزرای دفاع روسیه و ارمنستان روز شنبه در مکالمه‌ای تلفنی، درباره روند اجرای مأموریت حفاظت از صلح روسی در منطقه قره باغ کوهستانی و برخی مسائل مهم دوجانبه تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز شنبه مذاکراتی تلفنی با "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان انجام داد. موضوع رایزنی طرفین، روند اوضاع پیرامون قره باغ کوهستانی بود.

طبق این اطلاعات، پوتین و پاشینیان در جریان این مکالمه، بررسی اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را ادامه داده و با رضایت خاطر از وضعیت کنونی، یادآور شدند که آرامش و تثبیت اوضاع در این منطقه به لطف تلاش‌های نیروهای حافظ صلح روسی حاصل شده است.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر ارمنستان همچنین در خصوص برخی ابعاد مهم در همکاری‌های دوجانبه، از جمله در عرصه انرژی به تبادل نظر پرداختند.  

علاوه بر این، پاشینیان درباره وضعیت سیاست داخلی در ارمنستان با توجه به اینکه انتخابات پیش از موعد پارلمانی در این کشور برای ماه ژوئن (اوایل تابستان) تعیین شده، توضیحاتی به رئیس جمهوری روسیه داد.

پاشینیان و پوتین در اوایل ماه آوریل (اواخر فروردین ماه) در مسکو با یکدیگر دیدار حضوری داشتند. در این نشست رئیس جمهوری روسیه تأکید کرده بود که عادی سازی اوضاع در منطقه قره باغ از مهمترین اهداف مسکو در منطقه قفقاز است. نخست وزیر ارمنستان نیز حضور نیروهای حافظ روسی در این منطقه را عامل مهمی در تأمین امنیت قره باغ نامیده بود.

ضمن اینکه، روز گذشته (شنبه) "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز مذاکرات تلفنی با "واگارشاک آروتونیان" وزیر دفاع ارمنستان انجام داد که در جریان آن، طرفین روند اجرای مأموریت حفاظت از صلح روسیه در مطنقه قره باغ کوهستانی را بررسی کردند.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره جهت گیری‌های اصلی در روند اصلاحات در نیروهای مسلح ارمنستان و اقدامات مشترک واحدهای متحد روسیه-ارمنستان و برنامه‌های پیش روی آنها تبادل نظر کردند. دو طرف همچنین درباره مسائل مهم در همکاری‌های نظامی دوجانبه، از جمله وضعیت اجرای وظایف نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه قره باغ و برخی موضوعات مورد علاقه دیگر گفتگو کردند.

آخرین مذاکرات تلفنی وزرای دفاع روسیه و ارمنستان در اوایل ماه آوریل انجام شده بود. مقامات بلندپایه روسی همواره تماس‌های مرتبی با همتایان خود در جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته و روند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی را مورد بررسی قرار می‌دهند تا از بروز کوچکترین مشکل در حل و فصل اوضاع در این منطقه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/