شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تاریخ#خوراکی

مردی که یکسال غذای تاریخ گذشته مصرف کرد

«اسکات ناش» آمریکا برای تجدید نظر در نحوه تاریخ‌گذاری برخی اقلام خوراکی به دلیل کاهش میزان زباله های غذایی، تصمیم به مصرف خوراکی‌های تاریخ مصرف گذشته گرفت.

مردی که یکسال غذای تاریخ گذشته مصرف کرد

به گزارش سلام نو، مرد آمریکایی به نام " اسکات ناش " برای آنکه بتواند برخی شبهات و آگاهی ها را نسبت به غذای تاریخ گذشته از بین ببرد، تصمیم گرفت تا به مدت یک سال ایده عجیب و شوکه کننده خود را مورد آزمایش قرار دهد.

اما خوردن غذای تاریخ گذشته علیرغم مشکلاتی که می تواند برای هر یک از ما ایجاد کند، می تواند بسیار آسیب رسان و یا حتی کشنده باشد. از قرار معلوم زمانیکه یک فروشگاه در ایالت مریلند، بعد از گذشت 6 ماه از تاریخ ماستی که نباید در قفسه هایش قرار میداد، اسکات بصورت اتفاقی این ماست را خریداری کرده و شروع به خوردن آن می کند!

این در حالی بود که اسکات در خانه متوجه این اتفاق شد و بدون هر گونه تاملی شروع به خوردن آن کرد که هیچ مشکلی در سلامتی او رخ نداد و این کمی عجیب می باشد! از این رو این دلیلی برای او شد تا بتواند در مورد نحوه انتخاب تاریخ انقضا توسط شرکت های مختلف تامل کند.

با این حال اسکات بر این باور است که باید در نحوه تاریخ گذاری برخی اقلام تجدید نظر صورت گیرد. برای مثال کالاهایی مثل نمک، کنسروهای مختلف، دستمال مرطوب و... نیازی به تاریخ انقضا ندارند که در طی این آزمایش اسکات به همراه خانواده اش به مدت یکسال از غذاهای تاریخ گذشته ای اعم از ماست، گوشت، کنسرو و... که شاید چندین ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود استفاده می کردند.

اما نظر اسکات این گونه است که می توان تاریخ گذشته بودن یا نبودن اقلام را با مشاهده داخل بسته بندی ای که شاید روزها و ماه ها از آن در فریزر استفاده می شد، تشخیص داد که اگر بوی آن زننده باشد قطعا خوردن آن می تواند منجر به آسیب های سلامتی شود.