شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تکواندو#تیم ملی

کرمی: تکواندو ایران به جای ۲ ستاره باید ۸ ستاره داشته باشد/ پیشرفت دختران از پسران بیشتر است


کرمی: تکواندو ایران به جای 2 ستاره باید 8 ستاره داشته باشد/ پیشرفت دختران از پسران بیشتر است

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو گفت: حسینی و هادی‌پور تکواندوکاران قابلی هستند، اما تکواندو ایران به جای ۲ ستاره باید ۸ ستاره داشته باشد.

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مسابقات تکواندو قهرمانی اروپا اظهار داشت: این دوره از مسابقات قهرمانی اروپا متفات‌تر از گذشته بود و دیگر در قاره اروپا همه خوب شدند. در وزن هشتم این مسابقات تکواندوکار بلاروس مقابل لارین از روسیه که همه مدال طلا را برای او کنار گذاشته بودند، به پیروزی رسید و در سایر اوزانی نیز تکواندوکاران از کشورهای مختلف به مدال طلا رسیدند.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی این اتفاق نیز برگزاری دو یا سه تورنمنت در ماه در قاره اروپا است و این باعث شده تکواندو اروپا متحول شود و ورزشکاران این قاره راحت پا بزنند و سیستم مبارزات‌شان خیلی خوب شود. این در حالی است که در آسیا در یک سال و نیم اخیر تورنمنتی برگزار نشده است و همین موضوع به تکواندو این قاره آسیب زده است. نمی‌دانم چرا مسئولان اتحادیه تکواندو آسیا اصلاً به فکر نیستند که در حال عقب افتادن هستند.  

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری کشورهای ازبکستان و تایلند در رده‌های پایه این کشورها نیز در آینده برای ما خطرناک خواهند بود و متاسفانه با وجودی که دوست ندارم بگویم اما ما از این کشورها در حال عقب افتادن هستیم. شاید این موضوع به دوستان بربخورد، اما وقتی ما در تورنمنت درجه دو، سه به سختی مدال می‌گیریم و بازیکنان ملی ما حذف می‌شوند نشان دهنده افت ما است.

کرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به برگزاری لیگ‌های رده پایه و عملکرد خوب این تیم‌ها در مسابقات جهانی و آسیایی دلیل افت تکواندو ما چیست، گفت: اینکه ما در رده‌های پایه لیگ برگزار می‌کنیم درست است، اما ما فقط با تکواندوکار ایرانی پا می‌زنیم. اگر این لیگ‌ها نبود که وضعیت ما افتضاح بود و لیگ‌های داخلی تکواندو ما را سرپا نگه داشته است و تک ستاره‌هایی را از آن پیدا می‌کنیم. تا وقتی خارج از کشور بازی نکنیم وضعیت ما همین خواهد بود.

یوسف کرمی , تکواندو , تکواندو ایران ,

وی با اشاره به اجحاف تکواندو ایران در حق دختران گفت: چرا پسران ما می‌توانند به اردوی بلغارستان بروند، اما اردوی صربستان دختران لغو می‌شود. دختران ما در تورنمنت ترکیه فوق‌العاده بودند و اکثر آنها چند برد کسب کردند و نشان دادند از پتانسیل خوبی برخوردار هستند، اما متاسفانه اولین رویداد بین‌المللی برخی بازیکنان ما مسابقات آسیایی و جهانی است. ما تمام توان خود را برای پسرها گذاشتیم و اگر من نیز صحبت می‌کنم به خاطر تکواندو ایران است.

سرمربی باشگاه یاسترب زاگرب کرواسی گفت: مگر دختران ما برای تکواندو مدال کسب نمی‌کنند و در المپیک ریو نیز دختران آبروی تکواندو ایران را نخریدند؟ پس ما می‌توانیم روی دختران سرمایه‌گذاری کنیم ونیم نگاهی به آنها داشته باشیم. چطور هر وقت پسران ما خواستند به اردو رفتند، اما نهایت کار ما برای دختران حضور در تورنمنت ترکیه که مسابقات بدی نیز نبود، بوده است. دختران ما نیاز دارند در اروپا پا بزنند و اردوی مشترک داشته باشند.

کرمی تصریح کرد: این همه بازیکنان را به بلغارستان فرستادیم و می‌توانستیم دختران را نیز به این اردو و مسابقات بیاوریم. انصاف نیست که خیلی به دختران بی‌توجه باشیم و واقعاً دختران ما در ترکیه خوب مبارزه کردند و اکثر آنها عملکرد عالی داشتند. من یک بار گفتم اگر دوست دارند به کرواسی بیایند، می‌توانم هماهنگ کنم تا با دختران کرواسی تمرین کنند. دختران کرواسی در قهرمانی اروپا دو مدال طلا کسب کردند و مدال جهانی و المپیک دارند. 

وی تاکید کرد: نباید خودمان را گول بزنیم و باید قبول کنیم دیگر در تکواندو دنیا، ایران سابق نیستیم و شاید این موضوع برای دوستان خوشایند نباشد. زمانی هادی ساعی قهرمان المپیک و جهان بود، اما در حال حاضر نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و من نیز یک زمانی یوسف کرمی بودم و باید واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم. تکواندو ایران زمانی در هشت وزن قهرمان جهان در تیم خود داشت.

دارنده مدال برنز المپیک آتن خاطرنشان کرد: در  گذشته وزن هشتم تیم ملی مرتضی رستمی، در وزن هفتم من، در وزن ششم علی تاجیک، در وزن پنجم هادی ساعی، در وزن چهارم مهدی بی‌باک، امید غلامزاده، علیرضا نصر آزادانی، محمد باقری معتمد، در وزن سوم باز هم امید غلامزاده و محمدرضا مهدی‌زاده، در وزن دوم بهزاد خداداد و در وزن یک فیض‌الله نفجم حضور داشت، اما در حال حاضر قهرمانان جهان ما را بشمارید.

کرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به پیشرفت تکواندو دنیا قیاس گذشته تکواندو ایران با حال حاضر منطقی است، گفت: آن زمان نیز تکواندو سبک و سیاق خود را داشت و اتفاقاً مدال گرفتن به خاطر هوگوهای معمولی سخت‌تر بود. در گذشته کره‌ای‌ها به دست یا پای ما ضربه می‌زدند و امتیاز گرفتند، اما در حال حاضر با توجه به حضور هوگوهای الکترونیکی تکواندو عادلانه شده و حق به حقدار می‌رسد. نمی‌توانیم بگویم همه پیشرفت کردند و ما ماندیم و به نظرم پیشرفت دختران  از پسران در طی این سال‌ها بیشتر بوده است.

یوسف کرمی , تکواندو , تکواندو ایران ,

وی در خصوص عملکرد تیم ملی در تورنمت بلغارستان به تسنیم گفت: در تورنمنت بلغارستان نبودم، اما برایم جالب بود که مربیان اعلام کردند به خواسته‌ و اهداف خود رسیدند. اهداف ما این بود که میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور را ببریم و بازی نکنند؟ اهداف ما این بود که بازیکن تیم ملی در این مسابقات ببازد. حسین لطفی را از خانه آوردیم و در بلغارستان طلا گرفت و امیر محمدبخشی که مدت زیادی در اردو نبود نیز به مدال طلا رسید، اما سروش احمدی و سجاد مردانی نایب قهرمانان جهان ما باختند.

دارنده دو طلا و دو برنز جهان افزود: اینکه بگوییم خوب نبودیم و به اشتباهات پی بردیم خیلی بهتر است تا بگویم به اهداف خود رسیدیم. خیلی خوب است در بعضی جاها بگویم بچه‌ها دور از انتظار ظاهر شدند و در مسابقات بعدی جبران خواهیم کرد تا توجیه کنیم.

کرمی درخصوص اینکه شاید توقع وجود داشته باشد در آستانه المپیک از تیم حمایت شود، گفت: از چه چیزی حمایت کنیم و دستان بگویند تا حمایت کنیم. بگویم در بلغارستان فوق‌العاده بودیم. ما دو بازیکن المپیکی خود را به این تورنمنت بردیم و می‌دانستیم آرمین آسیب دارد و بازی نمی‌کند، اما میرهاشم حسینی مشخص نیست به چه دلیلی بازی نکرده است. اگر سرماخوردگی داشت نیز می‌توانست حداقل یک بازی انجام بدهد که به نظر می‌رسد در این مورد نیز روراست نیستند. اخبار از این ور و آن ور درز می‌کند و فقط ایران در این تورنمنت حضور نداشته است و خیلی خوب است روراست باشیم و دلیل واقعی عدم حضور میرهاشم در مسابقات را بگوییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن باشید ما هر چقدر هم بد باشیم، بد تکواندو را نمی‌خواهیم و دوستان فکر نکنند علیه تکواندو هستم. اگر در الپیک خوب نتیجه بگیریم من در کرواسی سربلند خواهم شد و هر چقدر تکواندو ایران قدرتمند باشد ما بالاتر خواهیم رفت و پز می‌دهیم. میرهاشم حسنی همشهری خودم است و تکواندوکار قابلی است و آرمین هادی‌پور نیز همین شرایط را دارد، اما واقعا تکواندو ایران نباید دو ستاره داشته باشد و باید هشت ستاره داشته باشد.  

انتهای پیام/