شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#انتخابات ۱۴۰۰

رونمایی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ از کابینه خود /جایگزین آذری جهرمی معرفی شد

رونمایی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ از کابینه خود /جایگزین آذری جهرمی معرفی شد

برنا نوشت: یک داوطلب انتخابات ۱۴۰۰ گفت: از لعیا جنیدی از طریق چند تن از دوستان دعوت کرده ایم تا شاید در رودربایستی قرار نگیرد.

محسن رهامی، داوطلب ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در رابطه با تصمیماتی که در مورد کابینه احتمالی خود پس از پیروزی در انتخابات خواهد داشت، گفت: برای وزارت خانه ها لیستی طراحی کرده ام اما وزرایی که از دولت فعلی باشند عموما در این لیست نیستند و دلیل آن هم سن بالای آنها است. اما به عنوان مشاور از بعضی وزرا دعوت کرده ام و با آنها مشورت داشتم. به عنوان مثال ستار هاشمی را در لیست گذاشته ام و فکر می کنم برای سمت وزارت ارتباطات مناسب باشد. 

این داوطلب ریاست جمهوری ادامه داد: در مورد وزارت بهداشت هم روی یکی از معاونین کار کرده ام، در کل در مورد وزرا مشورت گرفته ام ولی وزرا عموما آدم های خبره دانشگاهی هستند و چون شرط سنی گذاشته ام که کابینه ای جوان معرفی کنم، در بین این افراد در سطح وزیر در دولت ها شخصی وجود ندارد. 

رهامی اظهار کرد: وزرای دولت های قبل سن بالایی دارند و نمی توانم در کابینه ام از آنها استفاده کنم، برخی از آنها در هیات اجرایی و برخی در سمت هایی هستند که صلاح نیست امروز اسم آنها گفته شود.

او در رابطه با انتصاب زنان در وزارت خانه ها اظهار کرد: در مورد زنان و وزارت زنان هم صحبت هایی شده ولی برای اعلام زود است خود من نه ولی از دوستان به نمایندگی رفته و صحبت کرده اند تا ببینیم مایل به حضور در دولت هستند یا نه. به عنوان مثال از لعیا جنیدی از طریق چند تن از دوستان دعوت کرده ایم تا شاید در رودربایستی قرار نگیرد.

رهامی در رابطه با دعوت نهاد اجماع ساز از او برای ارائه برنامه گفت: نهاد اجماع ساز هنوز دعوت نکرده و افرادی را می فرستند تا با کاندیداها صحبت کنند و هنوز از کسی دعوت نشده است. در این مورد که چطور عمل شود تصمیم گیری نشده است ولی دوستان رابط آمده و رفته اند. 

۲۷۲۱۵