شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

کنترل التهاب با توت فرنگی

کنترل التهاب با توت فرنگی

ایسنا/خراسان رضوی ژاپنی‌ها از شمعدانی توت فرنگی (Saxifraga stolonifera) به عنوان داروی گیاهی برای درمان زخم‌ها و تورم استفاده می‌کنند. همچنین به عنوان ماده غذایی و ماده آرایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نتایج مطالعات دارویی نشان داده که عصاره شمعدانی توت فرنگی دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد توموری است اما هنوز اثر ضدالتهابی شمعدانی توت فرنگی بر روی پوست به خوبی مشخص نشده است.

به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه برای اولین بار توسط دانشیار، تاکشی کاهارا از موسسه کشاورزی دانشگاه شینشو ژاپن برای یک پروژه تحقیقاتی مشترک با شرکت داروسازی ماروزن (Maruzen) انجام شده است.

سرکوب پاسخ ایمنی بیش از حد با واسطه Toll-like گیرنده ۲ (TLR۲) به میکروارگانیسم‌های عفونی کراتینوسیت‌های پوستی نشان داد، ماده موجود در شمعدانی توت فرنگی که در ژاپنی یوکینوشیتا نام دارد ابزاری برای رفع درماتیت (آماس پوستی) عفونی شایع است.

به‌طور کلی، آنتی‌بیوتیک‌ها و ترکیبات مشابه استروئید که التهاب را سرکوب می‌کنند، برای کنترل درماتیت استفاده می‌شوند اما ظهور باکتری‌های مقاوم و عوارض جانبی ناشی از استفاده مزمن موجب عدم محبوبیت آنها شده است.

نتایج این تحقیق نشان داد، شمعدانی توت فرنگی با کنترل موضعی التهاب در بدن پاسخ ایمنی محدود فراهم می‌کند.

یوکینوشیتا، ماده گیاهی بسیار ایمن و دارای سابقه اثبات شده است که قرن‌ها به عنوان غذا و مواد آرایشی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین شمعدانی توت فرنگی به عنوان یک داروی خام شناخته می‌شود و اگرچه اثر ضد التهابی آن شناخته‌شده اما هنوز عملکرد دقیق آن درک نشده است. انتظار می‌رود از یوکینوشیتا به عنوان ماده ضدالتهابی بر اساس اثر سرکوب‌کننده بیان مولکول TLR۲ که با این مطالعه مشخص شد، مورد استفاده قرار گیرد.

گروه تحقیقاتی در حال برنامه‌ریزی برای انجام آزمایش کارآیی آن برای افراد مبتلابه آکنه خفیف هستند. این روش عملکرد متفاوتی از عوامل ضدالتهابی متداول دارد، اما اگر نتایج مفیدی حاصل شود، انتظار می‌رود که شمعدانی توت فرنگی بتواند به عنوان ماده ضدالتهابی به‌طور گسترده استفاده شود.

انتهای پیام