شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی

جام جهانی فوتسال؛ احتمالا لغو می شود 

جام جهانی فوتسال؛ احتمالا لغو می شود 

کرونا در یکی دو سال اخیر ورزش به خصوص مسابقات جهانی فوتبال و فوتسال را هم تحت تاثیر قرار داده است و خیلی از مسابقات به همین بهانه لغو شده است. 

با مطرح شدن شایعه لغو مسابقات المپیک احتمال تعویق دوباره جام جهانی فوتسال هم جدی شد. پایگاه خبری فوتسال ایران در این باره می نویسد: مسابقات جام جهانی فوتسال ابتدا قرار بود شهریور ماه سال ۱۳۹۹ در لیتوانی برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا، فیفا این مسابقات را به مدت یک سال به تعویق انداخت. اگرچه با تعویق یک ساله، هنوز وضعیت بیماری کرونا فروکش پیدا نکرده اما اکثر تیم ها خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می کنند. از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر لغو این مسابقات به گوش می‌رسید اما فیفا هر بار بر برگزاری این مسابقات در تاریخ جدید اعلام شده تاکید می‌کرد. با این حال شنیده می‌شود برگزاری مسابقات ارتباط بسیار زیادی به برگزاری المپیک تابستانی توکیو خواهد داشت. این روزها با توجه به شیوع بیماری کرونا در ژاپن شنیده‌ها مبنی بر احتمال لغو بازی های المپیک به گوش می‌رسد که این شایعه باعث شده لغو جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال نیز جدی شده و شایعاتی مبنی بر اینکه این مسابقات امسال هم برگزار نشود به گوش برسد. 

 

این شایعات در حالی مطرح شده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا نام ایران را به عنوان یکی از نمایندگان فوتسال آسیا برای حضور در جام جهانی به فیفا اعلام کرده است. اما تیم ملی فوتبال ساحلی به دلیل نتایج ضعیفی که در دوره قبلی جام ملت های آسیا گرفته از حضور در جام جهانی محروم شد و تیم های ژاپن – امارات و عمان به عنوان نمایندگان فوتبال ساحلی آسیا به فیفا اعلام شده اند. این بدین معنی است که مسابقات مقدماتی و قهرمانی قاره ها این دوره به بهانه ی کرونا برگزار نشده  و فدراسیون فوتبال قاره ها بر اساس نتایجی که در دوره قبلی جام ملت ها در فوتسال و فوتبال ساحلی رقم خورده نمایندگان خود را به فیفا اعلام کرده اند. فدراسیون فوتبال ایران نسبت به عدم اعلام تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان به فیفا برای حضور در مسابقات جام جهانی معترض است. هر چند در پی افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف در برگزاری هر دو تورنمنت تردیدهایی وجود دارد.