«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز شنبه پس از نشستی اضطراری با مقامات این رژیم برای رسیدگی به تنش‌های اخیر، به آنها دستور داد تا برای وقوع هر نوع سناریوی احتمالی در نوار غزه آماده باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به درگیری اخیر میان یهودیان افراطی و مسلمانان، مدعی شد: «ما مانند هرسال آزادی مذهب را برای ساکنان و بازدیدکنندگان از قدس اشغالی حفظ خواهیم کرد. ما خواستار رعایت قانون از سوی همه افراد هستیم.»

ساعاتی پیش نخست‌وزیر صهیونیست‌ها جلسه‌ای اضطراری تشکیل داد تا به تنش‌های ایجاد شده از سلسله حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف نوار غزه رسیدگی کند.

در این نشست چند مقام نظامی از این رژیم از جمله «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک، «بنی گانتس» وزیر جنگ، «امیر اوهانا» وزیر امنیت عمومی، رئیس شین‌بت و دیگر مقامات، حضور داشتند.

البته پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند سفر آویو کوخاوی به آمریکا به سبب تنش‌های اخیرمیان این رژیم و غزه به تعویق افتاده است.

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه از به‌صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب منطقه «النقب» خبر دادند. این رسانه‌ها اعلام کردند که، شمار زیادی از شهروندان اسرائیلی صدای انفجار‌های متعددی را در چند شهر از جمله «اسدود، قدس و جفعات زئیف» شنیدند.

امروز نیز منابع خبری از شنیده‌شدن صدای آژیر خطر شلیک راکت به سمت چند شهرک صهیونیستی در جنوب سرزمین‌های اشغالی و اطراف نوار غزه خبردادند.

صدای آژیر در تمام مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی از جمله «مفلاسیم»، «نیرعام» و «سدیروت» شنیده شده است. نیرو‌های جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند یک موشک را رهگیری کرده‌اند.

همچنین هفته گذشته منطقه «باب العمود» در قدس اشغالی، شاهد درگیری‌های شدید بین نمازگزاران فلسطینی از یک سو و نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان صهیونیست از سوی دیگر بود که به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی منجر شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در این درگیری بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند که ۱۵ نفر از آنها به علت شدت جراحت وارده به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.