شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارتش#ارتش ترکیه

عملیات نظامی گسترده زمینی و هوایی ارتش ترکیه در شمال عراق+جزییات

به گزارش منیبان؛ این عملیات با استعداد چندین فروند جنگنده اف ۱۶ و چند بالگرد و استقرار نیروهای ترکیه که از حمایت حدود ۵ هزار نیروی زمینی برخوردار بود در برخی مناطق کوهستانی شمال عراق توامان شد.

رسانه های ترکیه گزارش دادند که ارتش ترکیه یک عملیات نظامی زمینی علیه گروهک پ.ک.ک در شمال عراق را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا تارنمای ترکی «صباح» اعلام کرد نیروهای ترکی عملیات نظامی علیه گروهک پ.ک.ک در منطقه «متینا» در شمال عراق را آغاز کردند.

براساس گزارش صباح، بالگردهای ترک با پشتیبانی از نیروی زمینی، نیروهای ویژه ای را به منطقه اعزام کرده اند که (ابتدا) شاهد بمباران شدید هوایی علیه مواضع گروهک پ.ک.ک بود.

برخی منابع و رسانه‌های ترک زبان نیز از مشارکت ۵ هزار سرباز در این عملیات، با پشتیبانی هوایی جنگنده های «F-۱۶» ترکیه خبر دادند.

همچنین شفق نیوز نزدیک به حزب دموکرات کردستان در این باره نوشت: امروز شنبه یک مقام محلی در استان دهوک اقلیم کردستان عراق فاش کرد که ارتش ترکیه چندین کیلومتر به خاک این استان حمله و نقاط امنیتی را در حوالی چندین روستا ایجاد کرده است.

براساس اظهارات این مقام مسوول حمله ارتش ترکیه به طول ۹ کیلومتر در خاک عراق صورت گرفته و بمباران هوایی به تلفات غیرنظامیان منجر نشده اما خسارات مادی برجای گذاشت.

رسانه‌های عراقی در ساعات بامدادی امروز از فرود چند بالگرد و استقرار نیروهای ترکیه در برخی مناطق کوهستانی در شمال عراق خبر دادند.

ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته تا امروز حملات مکرری به منطقه دهوک در اقلیم کردستان عراق داشته است که گمان می‌رود در پی کشته شدن یک سرباز این کشور در جریان حمله اخیر به پایگاه نظامی ترکیه در استان نینوای عراق این حملات را تشدید کرده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بهمن ماه گذشته از گسترش مرحله بعدی عملیات نظامی علیه «پ.ک.ک» سخن گفت که باعث تقویت احتمال تداوم حضور نیروهای ترکیه در مناطق اشغالی در عراق شد.

آنکار «پ.ک.ک» را در دسته گروه های تروریستی طبقه بندی کرده است.