شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#روستای

آب شرب هندیجان را حتی دام‌ها هم نمی‌خورند

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه آب روستای مشارگه بعد از ۴۲ سال، هنوز آب خام رودخانه زهره است، گفت: شرایط آب شرب در هندیجان گاهی به شکلی است که حتی دام‌ها نیز از آن آب استفاده نمی‌کنند.

حبیب آقاجری نماینده ماهشهر خوزستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب آقاجری در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های هندیجان و امیدیه که امروز (۴ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در شهرستان هندیجان، بحث آب است و در همین روزها بسیاری از روستاییان در تماس با من اعلام می‌کنند که آب ندارند.

وی افزود: سختی آب شرب در هندیجان در تابستان در برخی از مواقع به بالای ۷۰۰۰ میکروموس می‌رسد. وقتی که سختی آب بالای ۳۰۰۰ میکروموس باشد، آب بی‌کیفیت است و حالا تصور کنید که این سختی به بالای ۷۰۰۰ میکروموس برسد.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس با بیان اینکه آب روستای مشارگه بعد از ۴۲ سال، هنوز آب خام رودخانه زهره است، گفت: شرایط آب شرب در هندیجان گاهی به شکلی است که حتی دام‌ها نیز از آن آب استفاده نمی‌کنند. آب شرب و آب کشاورزی در هندیجان مشکلات جدی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

آقاجری افزود: مجموعه دارایی استان خوزستان، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان حق آلایندگی شرکت‌های نفتی را بلوکه کرده است که حدود ۴۰ میلیارد تومان آن مربوط به امیدیه است. این حق آلایندگی را می‌توان برای حل مشکلات آبی امیدیه به این شهرستان تخصیص داد.