شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت

برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «الکساندر کارپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در پایگاه «حمیمیم» گفت که همزمان با نظارت بر افزایش فعالیت‌های گروه تروریستی "کلاه‌ سفیدها" در منطقه، اطلاعاتی درباره انتقال مواد سمی توسط تروریست‌های گروه «جبهه النصره» به حومه ادلب و مناطق «جسر الشغور» و «بداما» به دست آمده است که حاکی از تدارک آنها برای حملات شیمیایی علیه غیر نظامیان و متهم کردن دولت دمشق به این اقدام است.

این مقام نظامی روسیه تأکید کرد که تروریست‌ها در تکرار سناریوهای مشابه قبلی که تحت نظارت گروه کلاه سفیدها  اجرا می‌شد، در حال برنامه‌ریزی برای سازمان دهی اطلاعات قربانیان این حملات در بی‌اعتبار کردن دولت سوریه هستند.

کارپوف خاطرنشان کرد که صحنه‌سازی تروریست‌ها برای متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی، سوء استفاده از تصمیم غیرمنصفانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) در مورد محدود کردن حقوق سوریه و به ویژه منع حق رای آنها در این سازمان است.

وزارت دفاع روسیه تاکنون چندین بار بر وجود آزمایشگاه‌هایی برای تهیه مواد سمی متعلق به گروه‌های تروریستی در ادلب که توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا اداره می‌شود، تاکید کرده است. آنها با هماهنگی گروه تروریستی کلاه سفیدها، حملات شیمیایی را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهند و دولت سوریه را متهم به این عمل غیرانسانی می‌کنند.

عناصر تروریستی در آوریل ۲۰۱۸ مدعی شدند که نیروهای ارتش سوریه منطقه «غوطه شرقی» را هدف سلاح‌های شیمیایی قرار دادند. سازمان منع تسلیحات شیمیایی در بررسی خود وجود «گاز کلر» را تائید کرد، اما نشانه‌ای از عامل اعصاب پیدا نکرد.

این در حالی است که دولت سوریه هر بار هرگونه حمله شیمیایی را رد کرده و انگلیس، آمریکا و فرانسه را عامل این صحنه‌سازی می‌داند و می‌گوید که این کشورها حمله شیمیایی مورد ادعا را بهانه‌ای برای حملات هوایی به مواضع دولت و ارتش سوریه قرار می‌دهند.

تروریست‌ها در ۱۰ سال گذشته با حمایت برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود در برابر ارتش سوریه به منظور متهم کردن دمشق، دست به حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان می‌زنند.