شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#منابع#تحریم‌ها

پرس تی وی: ایران طرح «گام در برابر گام» را در دستور کار ندارد


پرس تی وی: ایران طرح «گام در برابر گام» را در دستور کار ندارد

شبکه پرس تی وی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جمهری اسلامی ایران طرح مورد نظر آمریکایی‌ها مبنی بر رفع تدریجی تحریم‌ها تحت عنوان «گام در برابر گام» را در دستور کار ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری پرس تی وی شنبه شب به نقل از یک منبع آگاه نزدیک به هیئت مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران طرح آمریکایی موسوم به «گام در برابر گام» یا «عمل در برابر عمل» را در دستور کار ندارد.

این منبع آگاه در گفتگو با پرس تی وی  تاکید کرده است: سیاست ایران در موضوع لغو تحریم‌ها هیچ تغییری نکرده و باید تمام تحریم‌ها اعم از تحریم‌های دوره اوباما پس از اجرایی شدن برجام و تحریم‌های بازگردانده شده در دوره ترامپ و تحریم‌های دیگری که در دوره ترامپ با برچسب های دیگر وضع شده، لغو شوند و پس از راستی آزمایی توسط ایران، کشورمان اقدامات جبرانی را متوقف خواهد کرد.

گفتنی است پس از اجرایی شدن برجام در دوره اوباما، تحریم‌هایی بر ضد ایران وضع شد که قانون ISA و Visa Program  نیز از جمله آنها است.

این منبع آگاه  در واکنش به اظهارات امروز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  به پرس تی وی گفت جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها تاکید کرده، هیچ طرحی را که مبتنی بر ایده گام در برابر گام باشد، نمی‌پذیرد و در دستورکار ندارد.

امروز ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود دستورالعمل دولت بایدن در موضوع بازگشت به برجام،  «عمل در برابر عمل» است.

انتهای پیام/.