شهر خبر

اردوغان:

عملیات در عراق برای مقابله با تروریست‌ها در جنوب ترکیه است!

عملیات در عراق برای مقابله با تروریست‌ها در جنوب ترکیه است!

رئیس‌جمهور ترکیه امروز بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق و سوریه بر خلاف منشور ملل متحد ادعا کرد: عملیات در عراق برای مقابله با تروریست‌ها در جنوب ترکیه است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه بدون اشاره به حضور غیرقانونی نظامیان کشورش در عراق و سوریه بر خلاف منشور ملل متحد و بدون اخذ مجوز از دولت های قانونی این کشورها در سخنانی ادعا کرد: هدف ما مقابله با حضور تروریست‌ها در مرزهای جنوبی کشورمان و از بین بردن تهدیدات از جانب آنهاست!

رئیس‌جمهور ترکیه که این سخنان را حین ارتباط با مرکز فرماندهی عملیات به اصطلاح ضدتروریستی ارتش این کشور در شمال عراق موسوم به «پنجه-رعد و پنجه-صاعقه» بیان می کرد، در این خصوص ادامه داد: تروریسم و گروه‌های تروریستی تجریه‌طلب هیچ جایی در آینده ترکیه، عراق و سوریه ندارند.

رجب طیب اردوغان در ادامه اضافه کرد: مصمم هستیم که تروریسم را ریشه‌کن کرده و شهروندانمان را به طور کامل از شر تروریسم نجات دهیم. در جریان این عملیات که مواضع، پناهگاهها و غارها هدف قرار داده شدند، تا کنون تعداد زیادی تروریست از پای درآمده‌اند.

وی در ادامه مدعی شد: این عملیات که با احترام به تمامیت ارضی عراق اجرا می‌شود، به برقراری صلح و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد!