شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#نیروهای مسلح

یحیی رسول:

نیروهای مسلح عراق توان برقراری امنیت را دارند

نیروهای مسلح عراق توان برقراری امنیت را دارند

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: نیروهای مسلح عراق توان حمایت از ملت عراق و برقراری امنیت را دارند و نیروهای قوی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: یک جدول  زمان‌بندی و برنامه برای عقب‌نشینی نیروهای خارجی طی چندین مرحله وجود دارد که پس از نشست کمیته فنی که به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح به ریاست رئیس ستاد مشترک ارتش تشکیل شده، مشخص خواهد شد.

وی گفت: عراق به هیچ نظامی آمریکایی یا خارجی دارای اسلحه نیازی ندارد که بخواهد در کنار نیروهای عراقی بجنگد. اساسا عراق به هیچ نیروی رزمی غیرعراقی نیازی ندارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: عراق با ناتو کار می‌کند و نهایت این موضوع، آموزش و تجهیز فرماندهی نظامی است. عراق نیروهای آموزش‌دیده دارد و می‌تواند از وطن و مردمش دفاع کند. کمیته‌های تحقیق همچنان در حال فعالیتند و تلاش‌های اطلاعاتی و شناسایی در موضوع حملات راکتی علیه مقرها، فرودگاه‌ها، هیأت‌های دیپلماتیک ادامه دارد. نتایج آن از سوی فرماندهی عالی نظامی اعلام خواهد شد.

سرتیپ یحیی رسول تاکید کرد: همه باید کنار هم بایستیم تا توانایی‌های نیروهای مسلح کشور افزایش یابد و بتوانند از کشور دفاع کنند.

وی گفت: نیروهای مسلح عراق توان حمایت از ملت عراق و برقراری امنیت را دارند و نیروهای قوی هستند.