شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اراک#شهرک صنعتی

آتش‌سوزی وسیع شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک مهار شد

به دلیل سرعت گسترش بالای آتش ۲سوله‌ کناری این کارخانه که یک کارگاه تیلرسازی بود نیز آتش گرفت و سوله سوم نیز در خطر سرایت آتش بود.

آتش‌سوزی وسیع شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: آتش سوزی وسیع یک کارخانه گونی‌بافی در شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک با تلاش آتش‌نشانان مهار شد.

‍« مسعود آقازیاتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:آتش سوزی در کارخانه گونی بافی واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد  ساعت سه بامداد امروز رخ داد که زبانه‌های آتش به کارخانه تیلرسازی در مجاور آن سرایت کرد.

وی بیان کرد:  آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰، ۱۵۰ و ۲۲۰ به ترتیب از کوی مصطفی خمینی، شهرصنعتی، میدان فراهان، کوی رضوی و کوی الغدیر به همراه خودروی فوماتیک، تانکر آب پشتیبان و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در شهرک صنعتی ایبک آباد اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: معلت حریق هنوز مشخص نشده اما آتش به حدی بود که شعله‌های آتش تا ۵۰ متر به آسمان زبانه کشیده بود و هرلحظه نیز بر شدت آن افزوده می‌شد.

آقازیارتی اظهار داشت: به دلیل سرعت گسترش بالای آتش  ۲سوله‌ کناری این کارخانه که یک کارگاه تیلرسازی بود نیز آتش گرفت و سوله سوم نیز در خطر سرایت آتش بود.

وی گفت: نیروهای آتش‌نشانی از چهار طرف با استفاده از چندین رشته لوله‌های آب پرفشار آتش نشانی و همچنین کف خاموش کننده مشغول خاموش کردن این آتش سوزی شدند و در ابتدا با سرعت عمل بالا و عملیات دقیق توانستند از سرایت آتش به سوله سوم کارگاه تیلرسازی و بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری به عمل آورند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: پس از عملیات موفق جلوگیری از سرایت آتش، آتش نشانان از چندین جهت به مقابله با آتش‌سوزی گسترده در سوله‌های درگیر حادثه شدند و با تلاش فراوان توانستند پس از ۱۱ ساعت ساعت عملیات نفس گیر آتش را مهار و خاموش کنند.

آقازیارتی تصریح کرد: هم‌اکنون آتش نشانان مشغول لکه گیری و جداسازی لوازم سوخته از داخل سوله‌ها هستند.

وی گفت: علت وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

منبع: عصر ایران