شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#بریتانیا

مدیر جاسوسی بریتانیا: سلطه چین بر فن آوری بزرگترین تهدید برای غرب است


مدیر جاسوسی بریتانیا: سلطه چین بر فن آوری بزرگترین تهدید برای غرب است

یکی از مدیران ارشد جاسوسی بریتانیا نسبت به دستیابی چین به فن آوری‌های مهم در آینده و کنترل این کشور بر سیستم عامل جهانی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جرمی فلمینگ، مدیر موسسه اطلاعاتی GCHQ در یک سخنرانی غیرمعمول و صریح گفته است که غرب با جنگ کنترل بر فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی، ژنتیک و زیست شناسی مصنوعی مواجه است.

فلمینگ در سخنرانی خود در امپریال کالج لندن گفت: هدایت فن آوری های مهم به سمت شرق حرکت می کند. نگرانی که در این بین وجود دارد این است که اندازه و وزن تکنولوژیک چین بدان معناست که این کشور پتانسیل کنترل بر سیستم عامل جهانی را در اختیار دارد. اکنون زمانی است که باید این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

فلمینگ در ادامه صحبتهای خود گفت: قدرتهای جهانی برای ساخت آینده از طریق توسعه برترین فن آوری ها درحال استخدام بهترین متفکران و سلطه بر استانداردهای جهانی هستند.

وی در ادامه گفت که چین تمام عناصر قدرت را تحت کنترل داشته، بازارها را در اختیار خود گرفته و در عین حال استانداردهای جهانی را به چالش کشیده است.

فلمینگ در ادامه روسیه را بزرگترین تهدید میان مدت برای غرب خواند اما به اعتقاد وی سلطه بلند مدت چین بر فن آوری مشکل بسیار بزرگتری برای غرب ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/