شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#اصلاح‌طلب#دارای
باید مردم را نسبت به اهمیت انتخابات آگاه کرد / مردم باید مواظب باشند که به خودشان نبازند
داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

باید مردم را نسبت به اهمیت انتخابات آگاه کرد / مردم باید مواظب باشند که به خودشان نبازند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید نسبت به اهمیت انتخابات مردم را آگاه کرد. رسانه‌ها به خصوص در این زمینه باید حساسیت لازم را ایجاد کنند که این فضای سرد به نفع گروه های خاصی که دارای پایگاه مردمی نیستند نشود.

اعتمادآنلاین| «داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص فضای انتخاباتی گفت: فعلا فضای انتخاباتی آن طور که انتظار می رود ایجاد نشده است اینکه چرا این اتفاق افتاده که مردم  نسبت به انتخابات سرد شدند کاملا مشخص است. یکی از دلایلی که می توان عنوان کرد موضوع وعده های تحقق پیدا نکرده ای است که روی هم انباشته شده و این باعث ایجاد دلسردی در مردم شده و موضوع دیگر مسائل اقتصادی ناشی از تحریم هاست که خوشبختانه یک مقداری علائم مثبتی در جهت حل این مشکل، می بینیم.

 

به گزارش برنا، او افزود: امیدواریم با حل این دو مشکل بخشی از دلایل سردی مردم نسبت به انتخابات از بین برود و مردم به انتخابات امیدوار شوند. موضوع دیگری که باعث دلسردی نسبت به انتخابات شده برمی گردد به برخی گفته ها از جمله اینکه می گویند که رئیس جمهور کاره ای نیست که این مطلب می تواند، خطری  باشد.

 

قنبری ادامه داد: رئیس جمهور سکان دار دستگاه اجرایی بر اساس قانون اساسی است. اختیارات خاص و فراوانی دارد و از طرف دیگر مدیریت اجرایی کشور هم در دست رئیس جمهور است بنابراین این مسئله که رئیس جمهور کاره ای نیست به نظر من درست نیست و بایستی راجع به این طرز تلقی، تغییرات و اطلاع رسانی مناسبی از اختیارات و وظایف رئیس جمهور صورت بگیرد.

 

او خاطرنشان کرد: ما هم می دانیم در جاهایی اختیارات رئیس جمهور محدودیت هایی دارد اما این به آن معنا نیست که رئیس جمهور در کشور کاره ای نباشد اینکه بگویند رئیس جمهور کاره ای نیست و انتخاب یا عدم انتخابش تاثیری ندارد با واقعیت حاکم بر کشور جور در نمی آید و کسانی که این مسئله را مطرح می کنند دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات هستند.

 

او تصریح کرد: انتخاباتی که پیش رو داریم چه انتخابات ریاست جمهوری چه انتخابات شوراها هر کدام در جای خود دارای حساسیت هستند این را مردم باید در نظر داشته باشند عدم حضور آنها یا کم شدن حضور آنها زمینه را برای به قدرت رسیدن طیفی ایجاد می کند که اصلا اعتقادی به حضور مردم ندارند و اگر الان مردم مشکلاتی دارند قطعا با ورود آنها به قدرت مشکلات دو چندان و بیشتر خواهد شد و نقش مردم را قطعا بیشتر از این به حاشیه خواهند برد که این می تواند، خطرناک باشد.

 

قنبری عنوان کرد: باید نسبت به اهمیت انتخابات مردم را آگاه کرد. رسانه ها به خصوص در این زمینه باید حساسیت لازم را ایجاد کنند که این فضای سرد به نفع گروه های خاصی که دارای پایگاه مردمی نیستند و انتخابات را فرصتی برای قدرت طلبی خودشان می‌دانند، نشود و انتخابات در اختیار آنها قرار نگیرد تا آنها برنده انتخابات با مشارکت پایین و ضعیف نشوند.