به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، به نقل از اعتماد، بنا به اطلاع بدست آمده از یک منبع آگاه در  استان آذربایجان غربی، در پی دریافت گزارش های موثق مبنی بر بروز رفتار خشونت آمیز و غیر انسانی علیه دو تن از اتباع کشورمان در خاک ترکیه، که متاسفانه منجر به فوت یکی از هموطنان شده بود، روز چهارشنبه برای روشن شدن ابعاد این واقعه یادداشت اعتراضی از وزارت امورخارجه کشورمان به سفارت ترکیه در تهران ارسال و با یادآوری معاهده ۱۹۳۷ امنیت منطقه سرحدی میان دو‌ کشور پیرامون حل وفصل اختلافات مسائل مرزی، درخواست بررسی موضوع و مجازات عاملین این جنایت و پیشگیری از تکرار اینگونه اقدامات غیر انسانی صورت پذیرفت.

براساس اعلام این منبع، موضوع توسط مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران با سفیر ترکیه در تهران نیز مورد گفتگو قرار گرفته و نسبت به موضوع اعتراض شده است.

همچنین این منبع از در دستور کار قرار گرفتن تماس سرکنسولگری ایران در ارزروم با مقامات محلی برای پیگیری این واقعه خبر داده و گفته می‌شود جلسه مشترک مرزبانان دو کشور نیز در این ارتباط برگزار شده است.

این منبع آگاه افزود: انتظار این است که مقامات ذیربط در ترکیه با بررسی سریع موضوع  و مجازات مرتکبین این اقدام غیر انسانی، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه مسائل اقدام سریع به عمل آورده و اجازه ندهند اینگونه رخدادهای تلخ که مغایر با حسن همجواری میان دو کشور است پیوند های مستحکم اخوت و دوستی میان دو‌ ملت را تضعیف کند.

بنا بدرخواست خانواده قربانیان پیگیریهای حقوقی و کنسولی برای شناسایی و مجازات مرتکبین این خشونت نزد دستگاههای ذیربط در ترکیه و ایران دنبال می شود.