شهر خبر

حمید داودآبادی منتشر کرد:

افشاگری عمادالدین باقی درباره نفوذ سازمان سیا

به گزارش مشرق، حمید داودآبادی در صفحه اینستاگرام خود نظر عماد باقی درباره دوستان غرب نشینش را منتشر کرد.  


عمادالدین باقی: "ماهیت سمینارهای بظاهر علمی و نحوه استفاده غیرمستقیم از روحانیون برای بذل توجه بیشتر و روشن شدن ماهیت چنین سمینارهایی(که درکشورهای خارجی پیرامون شناخت اسلام تشکیل میگردد) –که می‌تواند شرکت در یک سمینار علمی و دانشگاهی و نشر اسلام در دل استکبار جهانی و محیط دانشجویی آن تلقی گردد–لازم به گفتن است که اصولا دانشگاههای امریکا نقش یکی از عمده ترین شعبه های اطلاعاتی و تحقیقاتی سازمان سیا(سازمان جاسوسی آمریکا) را در اختیار دارد.

کشورهای اروپای غربی و متحدین امریکا نیز از دائره مطالعات در زمینه های فوق خارج نیستند. سازمان سیا پیرامون هر موضوع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و...که نیاز به اطلاعات تحقیقی داشته باشد آن موضوع را در قالب سوژه های تحقیقاتی دراختیار عوامل مستقیم خود در دانشگاهها یا توسط آنها دراختیار سایر دانشجویان قرار میدهد و از حاصل آن بهره مند می‌گردد.

بنابراین یکی از منابع اطلاعاتی امریکا، دانشگاهها، دانشجویان تابعه و دانشجویان میهمان و سمینارهای بظاهر علمی و پژوهشی است که در دانشگاه یا خارج از آن برگزار میشود و نمونه ای از آن بانی شدن دانشگاه پرینستون امریکا در دائر نمودن سمینار بحث پیرامون عدالت در حکومت اسلام از نظر شیعه می‌باشد. همان دانشگاهی که داروهای تغییردهنده آگاهی برای نخستین بار توسط سازمان سیا در آنجا آزمایش شد و برای این سمینارها نوعا از اشخاص غافل نیز بهره برداری می شود. "

داودآبادی در بخش پایانی مطلب خود با اشاره به سوابق "عمادالدین باقی" نوشت:
از تئوریسین های فرهنگی اصلاح طلبان
نویسندۀ کتاب خاطرات آیت الله منتظری
شاگرد برجستۀ سعید حجاریان

کتاب "کاوشی درباره روحانیت" ع. باقی. ۱۳۶۴ - قم

جوایز دریافتی عمادالدین باقی از غربی‌ها:
جایزه بنیاد مطبوعاتی بریتانیا، سال ۲۰۰۸
جایزه شجاعت مدنی از بنیاد پارکینسون، سال ۲۰۰۴
جایزه کمیسیون ملی حقوق بشر فرانسه
جایزه مارتین انالز، سال ۲۰۰۹
و...