به گزارش برنا؛ بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشور ما کرونای جهش یافته هندی، آفریقای جنوبی، برزیلی و ویروس جهش یافته در کشور خودنمایی می‌کند. در این شرایط انتظار می‌رود تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ما بیش از پیش انجام و محدودیت‌ها با وسواس بیشتری اعمال می‌شود.

بر اساس بررسی‌های انجام شده این نوع ویروس هندی را می‌توان در کشورهای دیگر همچون آلمان، بلژیک، بریتانیا، آمریکا، استرالیا و در سنگاپور مشاهده کرد. در بریتانیا بر پایه اطلاعات وزارت بهداشت و درمان این کشور تاکنون ۷۷ مورد از ویروس هندی مشاهده شده است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت کرونای هندی در کشور گفت: ویروس جدید جهش یافته هندوستان شناسایی شده که به شدت ویروس مسری است و حتی از ویروس‌های دیگری مانند انگلیسی و آفریقای جنوبی قدرت سرایت بیشتری دارد. در این شرایط کم و کیف نحوه پروازها جای تامل دارد. این در حالی است که قبل‌تر سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره نحوه اعمال پروازها و مرزهای زمینی ایران - ترکیه هشدار داده بود.

نبود دستورالعمل از سوی ستاد مقابله با کرونا در زمینه سفر به هندوستان و برعکس

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی  درباره کم و کیف پروازها از سمت هندوستان به ایران و برعکس به خبرنگار برنا گفت: هم اکنون میزان پروازها به شکل موردی انجام می‌شود. تعداد مسافر در این مسیر اندک است.

 او افزود: تاکنون ستاد مقابله با کرونا دستور العملی برای لغو پروازها اعلام نکرده است.

قرنطینه در انتظار مسافران بی‌توجه به تست پی سی آر

اسعدی سامانی درباره روند اخذ آزمایشات برای مسافران گفت: تمامی مسافران باید تحت تست پی سی آر قرار بگیرند. هر فردی در ورود به کشور در صورت عدم اخذ تست پی سی آر به قرنطینه منتقل می‌شود.

میزان سفر از هندوستان به ایران و برعکس اندک است

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره میزان پروازها از هندوستان به ایران  و برعکس ادامه داد: میزان این پروازها اندک است. به‌طور میانگین هفته‌ای یک پرواز به صورت موردی در این مسیر انجام می‌شود.

پروازها در مسیر ترکیه به ایران همچنان ادامه دارد

اسعدی سامانی درباره وضعیت پروازها از ترکیه به ایران و برعکس تاکید کرد: پروازها به ترکیه همچنان انجام می‌شود. هرچند برای این مسیر فروش تور انجام نمی‌شود. افرادی که فعالیت تجاری داشته باشند می‌توانند سفر  کنند.

 او درباره پروازها به هند به شکل تور گفت: افرادی که کارهای تجاری یا مسئولیت داشته باشند، معمولا خواستار این نوع سفر هستند.

سفرهای داخلی در قالب تور برگزار می‌شود/ برگزاری تور در سفرهای خارجی نداریم

 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره کم و کیف برگزاری سفر به شکل تور افزود: برخی از افراد در سفرهای داخلی در قالب تورهای گردشگری مسافرت به کیش، قشم و ... برگزار می‌شود. هرچند در خارج از کشور هنوز سفر با تور وجود ندارد. هم‌اکنون اغلب کشورها در قرنطینه هستند با این تفاسیر پروازهای تور به ندرت انجام می‌شود. 

//انتهای پیام: 3