شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#فلسطین#قدس

تظاهرات ضد صهیونیستی در سراسر نوار غزه و لبنان


تظاهرات ضد صهیونیستی در سراسر نوار غزه و لبنان

مردم فلسطین در اعتراض به تجاوزات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه قدس و مسجدالاقصی در داخل و خارج از سرزمین خود دست به تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم،  تانک‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در ساعت اولیه صبح امروز شنبه ایست بازرسی های شرق نوار غزه را هدف گرفتند.

 خبرنگار فلسطین الیوم در این زمینه گزارش داد که یک تانک نظامی اسرائیلی به یک مرکز ایست بازرسی در شرق خان یونس شلیک کرده و پس از آن حوالی این منطقه گلوله باران شد.  همچنین  این تانک رژیم صهیونیستی یک ایست بازرسی دیگر در شرق منطقه «البریج» را مورد هدف قرار داد.

 از طرف دیگر سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت که یک تانک اسرائیلی در واکنش به حملات موشکی از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین، به یکی از مواضع نظامی حماس در نوار غزه حمله کرده است.

همزمان با این تجاوزات صهیونیست ها ملت خشمگین فلسطین در اردوگاه ها و مناطق مختلف غزه از جمله شاطئ وجبالیا والمغازی و بیت حانون والشجاعیة و محله الصبرة ، تظاهرات هایی  برگزار کردند.  مشابه این تظاهرات در خارج از فلسطین نیز برگزار شد.

بیت المقدس , قدس اشغالی ,

 

در همین زمینه اردوگاه نهر البارد در جنوب لبنان نیز شاهد برگزاری تظاهرات های ضد صهیونیستی با مشارکت صدها جوان فلسطینی بود که شعارهایی در حمایت از اهالی قدس اشغالی در مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی سر می دادند.

رسانه‌های اسرائیلی شب گذشته مدعی شدند که سه راکت از نوار غزه به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده است که پدافند هوایی رژیم صهیونیستی تنها یک موشک را منهدم کرده و دو موشک دیگر به مناطق باز اصابت کردند.

برخی گروه‌ها، فرماندهان و شخصیت‌های فلسطینی دیروز جمعه را به روز خشم و قیام قهرمانانه مردمی در قدس اشغالی تبدیل کردند.

فلسطینیان در پی اقامه نماز تراویح در مسجد الاقصی بمنظور نشان دادن واکنش به اقدامات اسرائیل علیه ساکنین مناطق تحت اشغال و بیت‌المقدس دست به راهپیمایی زدند.

 

تظاهرات‌کنندگان ضمن حمل پرچم‌های فلسطین شعارهای « بعنوان میلیون‌ها شهید بسوی قدس خواهیم شتافت » سر دادند.

در نتیجه مداخله دیروز نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان تظاهرکننده در پی اقامه نماز تراویح در قدس اشغالی با بمب‌های صوتی و خودروهای کاربردی یگان ویژه موسوم به «توما » حدود 105 فلسطینی زخمی شدند.

در همین راستا جنبش حماس با اشاره به اینکه مقاومت فلسطین آماده هرگونه پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر است نسبت به هرگونه حماقت این رژیم در تجاوز علیه فلسطینیان در قدس و مسجدالاقصی هشدار داد.

انتهای پیام/